„Ursulețul lui Freud”, de Răzvan Petrescu, o carte de cronici formale

Curtea Veche Publishing invită cititorii, joi, 12 noiembrie la evenimentul de lansare a celui mai recent volum semnat de Răzvan Petrescu, „Ursulețul lui Freud”.

Lansarea va avea loc începând cu ora 19.00 la Connect Hub (Bulevardul Dacia, nr. 99, etaj IV). Alături de cunoscutul prozator, vă vor întâmpina Marius Chivu (redactor-editor Dilema Veche) și scriitorul Radu Paraschivescu. Oficiile de gazdă vor fi făcute de Dragoș Rouă (cofondator Connect Hub) și discuția va fi moderată de Miruna Meiroșu (PR Manager Curtea Veche Publishing). Evenimentul va fi urmat de o sesiune de autografe.

„Ursuleţul lui Freud” reuneşte cronicile de carte publicate de-a lungul timpului de Răzvan Petrescu în Dilemateca. 35 la număr. Textele sunt însă doar formal cronici, ele de fapt situându-se mai mereu undeva la graniţa dintre literatură, eseu şi pamflet. Volumele despre care scrie Răzvan Petrescu sunt doar un pretext, un punct de plecare de unde începe un torent de referinţe, paralele, digresiuni. Reţeta e simplă: o carte (evident proastă) e aruncată în derizoriu printr-un simplu rezumat. Apoi autorul pune degetul cu precizie de chirurg pe mai toate hibele cărţii, de la nepotriviri de logică, la scriitură plictisitoare, de la personaje implauzibile, la pasaje pe care un redactor mai zelos s-ar fi cuvenit să le elimine fără milă. Absolut delicioase sunt titlurile, jucăuşe, aluzive, de o ironie subtilă, precum şi finalurile, mai mereu abrupte, de impact.

„Răzvan Petrescu ştie să-şi ţină foarte bine în frâu ritmul scrierii, păstrează mereu cititorul cu sufletul la gură, apelează constant la sarcasm, face paralele când savante, când caraghioase, fără a fi sub nicio formă preţios. Însă, mai presus de orice, ne arată un paradox: acela că şi literatura proastă are un rost pe lume – poate produce o literatură de cea mai bună calitate, cum e cea din Ursuleţul lui Freud”, spune Răzvan Năstase.

Intrarea la eveniment este liberă, pe baza unei rezervări la adresa evenimente@curteaveche.ro.