Parlamentul ungar a adoptat, azi, o nouă taxă pe publicitate, denunţată de mass-media ca fiind o tentativă a guvernului de a controla acest sector.
Planul, care prevede taxarea veniturilor din publicitate cu până la 40%, a fost aprobat cu 144 de voturi pentru şi 30 împotrivă, într-un Parlament în care conservatorii premierului Viktor Orban deţin două treimi dintre mandate.
Săptămâna trecută, principalele posturi de televiziune şi staţii de radio şi-au întrerupt emisiunile timp de 15 minute, iar marile publicaţii şi site-uri şi-au lăsat albă prima pagină pentru a denunţa acest proiect, acuzat că împinge spre faliment numeroase instituţii media şi agenţii de publicitate.
Fapt rar întâlnit, mass-media considerate ca portavoce ale guvernului s-au alăturat contestaţiei, scrie AFP, citată de Agerpres.
Noua taxă se înscrie într-o serie de măsuri fiscale dure şi specifice care vizează sectoare economice deseori dominate de companii străine.
De la venirea lui Orban la putere în 2010, această politică a fost deja aplicată în telecomunicaţii, distribuţie, energie şi sectorul bancar.
Liderul forte al Ungariei a adoptat de asemenea noi legi care au constrâns mass-media să se înregistreze la stat sau să producă subiecte „echilibrate”. Potrivit majorităţii observatorilor, mass-media publice au fost puse sub tăcere.