Ungaria este lovită de un nou val de criză

Bmw fabrică / Sursa Foto: Arhiva EVZ

Fabrica BMW din Ungaria, de la Debrețin, județul Hajdú-Bihar, este, de asemenea, afectată de criza din industria auto europeană, potrivit unor informaţii de presă, producătorul german de automobile a decis să modifice calendarul de producţie.

Probleme mari pentru Ungaria

Astfel, din cauza incertitudinii resimţite în industria auto, calendarul de producţie la fabrica BMW din Debrețin a fost modificat.

În locul celor trei serii de modele planificate inițial, doar producția a două modele poate fi asigurată în noua fabrică, deoarece în legătură cu a treia, compania a decis să o producă în Germania.

Producătorul de vehicule nu a infirmat informaţiile de presă.

Ce decizii va lua BMW

Grupul german BMW a decis să construiască noile modele electrice Seria 3 bazate pe platforma Neue Klasse la uzina sa principală din München, în timp ce seriile iX3 și iX4 vor fi produse la uzina din Debrețin.

Prin această mișcare, compania și-a inversat planurile anterioare, în esență „luând” Seria 3 de la uzina din Ungaria și reorganizând producția, potrivit unor surse din acest sector, informează 24.hu.

La momentul anunțării construcției fabricii de la Debrețin, în 2018, BMW a declarat că noua fabrică va avea o capacitate suficientă pentru a produce 150.000 de mașini pe an.

Se pare că acum capacitatea fabricii ar putea fi de 80-90 de mii de mașini/an în a doua jumătate a acestui deceniu mai degrabă decât 150 de mii.

Ce modele vor fi produse în Ungaria

Motivul este că noua serie 3 este planificată să fie un model de volum destul de mare care va ieși de pe liniile de producție ale uzinei emblematice din München.

Adică, pentru moment, există doar două serii de modele în loc de trei, care sunt distribuite la fabrica din Debrețin. Nu se știe deocamdată ce modele vor fi produse la uzina din Ungaria spre sfârșitul deceniului, pentru a se ajunge la capacitatea maximă.

Motivul reorganizării este mediul industrial extrem de incert din industria europeană a autovehiculelor, 2024 fiind probabil cel mai dificil an pentru operatori să planifice noi producții și noi modele, scrie ziarul ungar.