Un izvor nesecat de bani din buzunarul șoferului român. Relațiile și încrengăturile noului vicepreședinte COTAR

Un izvor nesecat de bani din buzunarul șoferului român. Relațiile și încrengăturile noului vicepreședinte COTAR

Văzând că inclusiv în Parlamentul României a fost luată în discuție modificarea legii RCA, Florin Pandele și-a făcut repede un plan pentru a fi susținută din nou în parlament o legislație favorabilă service-urilor din Romania. Acesta, prin diferite mișcări, a reușit să ajungă vicepreședintele COTAR, cu toate că mulți ani a fost în continuă ceartă cu președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. Se certau pentru că asociația transportatorilor nu susținea demersurile făcute de Florin Pandele, deoarece acesta avea un singur scop, expus în detaliu mai sus!

La momentul actual cei doi și-au dat mâna și par a avea o luptă comună cu firmele de asigurări din România și ASF, pentru a rămâne valabilă legislația favorabilă pentru service-uri, cum a fost și în ultimii trei ani. Având în vedere ca fiica președintelui COTAR, Vanesa Păduraru (fosta Ștefănescu) este angajata ASF cu un salariu de 25.000 lei lunar, ne întrebam cum de a devenit asa de apropiata legătura dintre Florin Pandele și Vasile Ștefănescu, tocmai în momentul în care se duc dezbateri pentru modificarea legii RCA, lege făcută în 2017 pentru service-urile auto, fără nicio legătură cu protejarea consumatorului român de produse financiare non-bancare.

Fiind la modă ca anumiți reprezentați ai unor organizații de tipul (brokeraj, COTAR, ASSAI) să ajungă să aibă rudele în ASF, Florin Pandele nu a vrut sa fie mai prejos și a reușit să-și împingă și el fiica, pe Marina Pandele Dima, într-o funcție în cadrul ASF, tot la un salariu în jurul la 25 - 30.000 lei. Prin intermediul APCONS, COTAR, ASSAI și anumiți angajați ai ASF, Florin Pandele poate reuși să păstreze legea RCA în varianta actuală.

Este greu de înțeles cum președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, care a fost mult timp în acord cu transportatorii din România pentru a exista un echilibru în prețul polițelor RCA, a trecut în tabăra lui Florin Pandele.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru asigurați și asiguratori aceste corecții și clarificări necesare aduse legislației sunt binevenite. Surprinzător însă, intențiile legiuitorilor sunt intens criticate în ultimele săptămâni. Emoția provocată de idea aplicării unor algoritmi clari, de evaluare precisă și corectă a costurilor, descrie tensiunea celor care, aparent, riscă să piardă un avantaj incorect de care beneficiază într-o piață financiară pe care o abuzează. Abuzurile sunt, din păcate, evidente în cazul oricărei analize atente și profesioniste.

Contraargumentele în favoarea afacerii de reparații auto sunt interesante: afișarea unor tarife standardizate, ideal al oricărui client individual, este prezentată ca un atac împotriva „pieței libere”, deoarece anulează „garantarea libertății atelierelor de reparații auto pentru stabilirea prețurilor serviciilor de reparare ale automobilelor asigurate, care au suferit daune”.

Pentru a se ajunge la nivelul de profit atins de acest grup, firmele de asigurări din România trebuie sa tripleze prețul la polițele RCA, prețuri ce nu ar putea fi suportate de consumatorul de produse financiar bancare din România.