Un gigant din lumea tehnologiei lansează un program revoluționar! Îndemânarea și răbdarea clienților este pusă la încercare

Sursa foto: Arhiva EVZ

Apple, celebra companie de gadgeturi, a decis să vină pe piață cu o idee revoluționară. Clienții vor avea posibilitatea să își repare singuri iPhone-urile și Mac-urile. Noul proiecte reprezintă un răspuns la campania „dreptul la reparații” și va pune cu siguranță la încercare îndemânarea, dar și răbdarea utilizatorilor.

Schimbarea anunțată de gigant în materie de tehnologie va fi aplicată de la începutul anului viitor. Apple a decis să ofere șansa utilizatorilor să își poată repara singuri gadgeturile, iar acest lucru este clar ceva inedit pentru companie. Până în prezent, ei au fost cei care s-au ferit cel mai mult de ideea ca utilizatorii să își poată repara singuri laptopurile sau telefoanele, pe motiv că ar putea fi o practică periculoasă.

Serviciul de reparare a primit numele de Self Service Repair și va disponibil la început doar pentru o anumită gamă de telefoane. Utilizatorii iPhone 12 și iPhone 13 sunt primii care vor putea testa acest noi proiect de la Apple. Următoarele gadgeturi care vor intra în acest nou proiect sunt computerele Mac dotate cu cipuri M1.

"Crearea unui acces mai mare la piesele originale Apple oferă clienților noștri și mai multe opțiuni în cazul în care este nevoie de o reparație.

În ultimii trei ani, Apple aproape că a dublat numărul locațiilor de service cu acces la piesele originale Apple, instrumente și instruire, iar acum oferim o opțiune pentru cei care doresc să își efectueze singuri reparațiile", a declarat Jeff Williams, directorul de operațiuni al Apple.

Apple lansează primul magazin cu piese de schimb

Ideea gigantului din tehnologie este îmbrățișată și de către președintele american Joe Biden. Proiectul nu va fi adoptat doar de cei de la Apple, ci și de multe alte mari companii. Self Service Repair este un proiect în care vor intra orice fel de reparații, de la smartphone-uri la mașini și tractoare. Noul program este o reacție la infuzia de software pentru mai multe produse de zi cu zi, dar și cu privire la practicile producătorilor care au făcut ca repararea acestor produse să fie din ce în ce mai costisitoare.

Apple va demara acest proiect la începutul anului viitor, când va fi lansat și primul magazin online cu piese de schimb. Peste 200 de piese și instrumente individuale vor fi puse la dispoziția utilizatorilor pentru efectuarea celor mai frecvente reparații la iPhone 12 sau iPhone 13. Programul "do-it-yourself" va începe prin reparații în ceea ce privește bateriile, ecranul sau displayul. Compania s-a ferit multă vreme de astfel de practici, susținând în repetate rânduri faptul că o înlocuire necorespunzătoare a unei piese poate pune în pericol siguranța utilizatorului.

Comisia Federală pentru Comerț, administrația Biden și legislaturile statale au avut în vedere modificări de reglementare care ar facilita repararea dispozitivelor defecte de către americani.

Apple a fost mult timp o țintă pentru susținătorii dreptului la reparații din cauza practicii sale de blocare a software-ului său, astfel încât piesele să fie codificate pentru un anumit dispozitiv. Unele încercări de reparații, cum ar fi înlocuirea unui ecran original stricat cu unul fabricat de o terță parte, au lăsat telefoanele inutilizabile.