Potrivit unui comunicat al instituţiei, Comisia consideră că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea, protejând industria naţională a autovehiculelor noi.

Această solicitare a fost transmisă sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cunocută sub denumirea de procedură de infringement.

Modificarea legislaţiei în maximum două luni

În cazul în care România nu va da un răspuns “ satisfăcător“ Comisiei, în termen de două luni, CE poate trece la a doua etapă a procedurii, respectiv emiterea unui aviz motivat şi, în final, poate prezenta cazul în faţa Curţii de Justiţie.

Conform legislaţiei româneşti, intrată în vigoare din februarie 2009, autovehiculele din categoria EURO 4, cu o capacitate cilindrică de cel mult 2 000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare în România dacă se înmatriculează pentru prima dată în orice stat din Uniunea Europeană, în perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.

Aceeaşi legislaţie prevede totodată dublarea nivelului taxelor aplicabile altor autovehicule care fac obiectul taxei.

Număr crescut de plângeri

Atenţionarea vine după ce Comisia a primit un număr mare de plângeri în urma acestor modificări din legislaţia românească.

Potrivit aceluiaşi comunicat, Comisia sprijină măsurile politice care urmăresc promovarea maşinilor mai puţin poluante, însă “în calitate de gardian al tratatelor trebuie să se asigure că aceste măsuri sunt compatibile cu dreptul comunitar. Din acest punct de vedere, modul în care este formulată legislaţia românească pare a avea un efect protecţionist la nivelul industriei naţionale a autovehiculelor noi”.

Ştire actualizată la 13:40


CITIŢI ŞI:
Protest faţă de taxa pe ARO
O nouă taxă auto e pe drum
Taxa de poluare s-ar putea reduce
Triplarea taxei auto, respinsă de Comisia Europeană