Comisarul european pentru piaţa internă, francezul Thierry Breton, a propus organizarea, în lunile septembrie-octombrie, a unui summit european dedicat turismului, un sector puternic lovit de consecinţele pandemiei de coronavirus, informează AFP.
Acest sector, care este responsabil pentru 12% din locurile de muncă şi 10%-11% din Produsul Intern Brut al Uniunii Europene, este deosebit de afectat de măsurile de carantină şi restricţiile de deplasare introduse pentru a opri răspândirea coronavirusului.
Săptămâna trecută, Fondul Monetar Internaţional a atras şi el atenţia asupra riscurilor cu care se confruntă ţările din sudul zonei euro, Spania, Italia, Portugalia şi Grecia, ale căror economii sunt puternic dependente de veniturile din turism.
Marţi, cu prilejul unei videoconferinţe cu eurodeputaţii, Thierry Breton, a propus „organizarea, în septembrie sau octombrie, dacă situaţia sanitară o va permite, a unui summit european dedicat turismului”.
Acest summit ar putea avea loc chiar şi în luna iunie, în sistem de videoconferinţă, a precizat un purtător de cuvânt al comisarului pentru piaţa internă. Potrivit acestuia, ideea este de a reuni actorii instituţionali, autorităţile publice, regionale şi locale precum şi firmele din industria turismului.
Breton a precizat că summitul ar avea drept obiectiv „analizarea modului cum va arăta turismul după criză şi punerea la punct a unei foi de drum spre un turism european, durabil, inovativ şi rezistent”. Breton a insistat de asemenea asupra necesităţii de a apăra companiile europene din domeniul turismului, care ar putea fi vizate de investitorii străini.
Acest sector „trebuie de asemenea să se protejeze faţă de strategiile agresive de investiţii ale ţărilor non-europene care ar putea vedea în criza actuală o oportunitate de a achiziţiona companii europene renumite la preţuri mici. Voi acorda o atenţie deosebită împreună cu statele membre pentru ca instrumentele noastre de supraveghere a investiţiilor străine să fie în stare de alertă”, a spus Thierry Breton.
Săptămâna trecută, în România, un număr de 15 organizaţii din turismul românesc s-au constituit în Alianţa Pentru Turism (APT), o structură informală deschisă şi constituită voluntar pentru salvarea şi relansarea acestei industrii după criza provocată de noul coronavirus.