GDPR este cea mai mare schimbare legislativă la nivelul Uniunii Europene din ultimii 20 de ani, și va avea aplicabilitate în toate țările uniunii. Necesitatea regulamentului vine din faptul că studii recente arată că 69% dintre europeni vor să fie anunțați înainte ca datele lor personale cu care și-au creat anumite conturi online, aceste date să fie folosite. Statisticile arată că doar una din 10 companii s-au pregătit pentru această lege, iar procesul este unul de lungă durată, care trebuie implementat de experți.

Printre cele mai „căutate” informații cu caracter personal se numără cele din domeniul medical. Acestea sunt cele mai furate date. Anul trecut hackerii au sustras datele medicale a peste 12,5 milioane de persoane din SUA. Un alt domeniu direct implicat este comerţul online, în special mall-urile online, unde, de cele mai multe ori, pentru a putea face cumpărături, trebuie să introducem numele și adresa fizică sau electronică. Acest sector este și unul dintre cele mai dinamice și se află într-o continuă creștere în România.

General Data Protection Regulation prevede amenzi de 4% din cifra de afaceri sau de 20 de milioane de euro și care va aplica suma care este mai mare. De aceea, în cele 6 luni până la implementarea legislației, este necesar ca firmele să contracteze specialiști care să analizeze și să asigure că prevederile sunt respectate, aceasta fiind o condiție obligatorie. În acest sens, joi, 2 noiembrie, între orele 9,00 și 14,00,  la hotel Sheraton din București, va avea loc o întâlnire între experți și CEO ai companiilor pe această temă.

Te-ar putea interesa și: