Potrivit Asociaţiei Ucrainene a Furnizorilor pentru Reţelele Comerciale (UAPTS), vânzările de mărfuri ruseşti au scăzut în Ucraina, de la începutul lui 2014, cu 25-40%.

“Am renunţat la multe produse ruseşti din lipsă de cerere”, a declarat pentru Kommersant reprezentanta “Retail Group”, Elena Razumova. “Dacă înainte cumpărătorul nu atrăgea prea multă atenţie asupra producătorului, acum situaţia este inversă: consumatorul (ucrainean) sprijină producătorul autohton. Produsele ruseşti pur şi simplu nu se mai cumpără”, a explicat Razumova.

În magazinele din Ucraina este foarte uşor să deosebeşti mărfurile din Rusia: potrivit legislaţiei, reţelele comerciale sunt obligate să marcheze ţara producătoare. De aceea, în supermarketurile ucrainene în spaţiile în care sunt precizate preţurile este amplasat şi drapelul ţării producătoare, scrie Agerpres.

La mijlocul lui august, Rada Supremă (parlamentul Ucrainei) a adoptat un proiect de lege care îi permite introducerea a peste 20 de sancţiuni împotriva “principalului partener comercial”, Rusia.