Turcia a intrat oficial cu un picior în groapa. Eforturi disperate ale preşedintelui Recep Erdogan pentru redresarea economiei. Aprozarele nu au dat niciun rezultat

Turcia a intrat oficial cu un picior în groapa. Eforturi disperate ale preşedintelui Recep Erdogan pentru redresarea economiei. Aprozarele nu au dat niciun rezultat

Cu doar două săptămâni înaintea alegerilor locale, Turcia a intrat oficial în recesiune. Datele vin chiar de la Biroul turc de statistică. Preşedintele Recep Erdogan a încercat tot ce a fost posibil pentru a salva economia ţării, dar rezultatele au fost dezastruoase.

Erdogan a presat banca centrală să menţină rata dobânzilor la un nivel scăzut, a impozitat capitalul străin şi companiile, a demonizat producătorii de alimente, ba chiar a înfiinţat pieţe de stat unde marfa se vinde la jumătate de preţ

Produsul intern brut a scăzut cu 3%, iar inflaţia rămâne aproape de 20 la sută. La rândul ei, lira turcească s-a devalorizat cu 30 de procente în 2018, dar acum s-a stabilizat, potrivit digi24.ro

Șeful administrației de la Ankara, supranumit „Sultanul”, care se află la putere de 16 ani, ca premier şi ca preşedinte, susţine că economia este slăbită de atacuri speculative.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Teroriştii pieţelor”, aceasta este eticheta pusă de preşedintele turc în primul rând pentru producătorii şi comercianţii de alimente. Acestea sunt cu o treime mai scumpe decât cu un an în urmă, iar guvernul a înfiinţat pieţe speciale, unde mâncarea se vinde la jumătate de preţ. Opoziţia consideră mişcarea drept mită electorală.

Situaţia este asemănătoare cu cea din România. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a adus din nou în atenţie problema magazinelor de stat, în care s-ar vinde produse exclusiv româneşti. Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea, înfiinţată în ianuarie de Ministerul Agriculturii, va fi în măsură să scoată din piaţă intermediarii de produse agricole, care falsifică preţurile, a declarat ministrul Agriculturii, Petre Daea. 

Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea îşi propune să crească consumul de produse fabricate în România şi să creeze o reţea naţională de magazine care să concureze cu hipermarketurile şi supermarketurile străine pe o piaţă estimată la 20 de miliarde de euro anual.