“TUN” de peste 200 de MILIOANE de EURO dat în CAPITALĂ. Primăria lui Robert Negoiță ocupă PRIMUL LOC în TOP

“TUN” de peste 200 de MILIOANE de EURO dat în CAPITALĂ. Primăria lui Robert Negoiță ocupă PRIMUL LOC în TOP

Pe banii bucureștenilor, Primăria Sectorului 3 își permite să arunce cu euro după bunul ei plac.

Un raport al Curții de Conturi clasează Primăria Sectorului 3 pe locul 1 la cheltuirea banului public vizavi de întreținerea și amenajarea spațiilor verzi. Deși primăriile din București au cheltuit în perioada 2007-2014 circa 2,7 miliarde lei (600 milioane euro) pentru “copaci, panseluțe și tei, administrația locală din strada Parfumului și-a permis să arunce 200 de milioane de euro pe spațiile verzi.

La Sectorul 3 s-a constatat o situație deosebită referitoare la amenajările spațiilor verzi realizate în baza Programului de reabilitare a domeniului public și a spațiilor verzi la nivelul Sectorului 3, unul dintre obiectivele principale urmărite fiind ecologizarea spațiilor verzi și transformarea acestora în miniparcuri.

Sectorul 3 al Municipiului București a efectuat plăți către SC ADPB SA pentru amenajarea peisagistică și întreținere spații verzi în perioada 2011-2014 cuprinse între 184.332 mii lei în anul 2011 și 120.184 mii lei în anul 2014. În perioada 2011-2014, utilizarea fondurilor de la bugetul local în baza comenzilor emise de Sectorul 3 al Municipiului București către SC ADPB SA s-a localizat în principal pe b-dul Unirii, pe ambele aliniamente de la Piața Alba Iulia și până la Magazinul Unirea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Din analiza modului în care au fost efectuate aceste cheltuieli s-a ajuns la concluzia că în anul 2014 din totalul cheltuielilor cu lucrările de amenajări și întreținere spații verzi, 26,79% dintre acestea au fost numai pe o singură arteră principală din Sectorul 3, respectiv B-dul Unirii.

Analizând structura cheltuielilor efectuate pe diverse categorii de lucrări de amenajare și reamenajare pe B-dul Unirii, în anul 2014, situația se prezintă după cum urmează:

- Lucrări amenajare structuri de beton  diverse culori, bordure și rigole din granit, pavaj ornamental din granit, leduri, garduri metalice – 20.406.000 de lei

- Lucrări de amanajare (umplere pământ) – 3.744.000 de lei

- Lucrări de reamenajare perlolă (14 bucăți) – 681.000 de lei

- Lucrări de realizare sistem de irigații automatizate – 451.000 de lei

- Lucrări diverse de amenajare peisagistică și întreținere spații verzi – 6.917.000.

Un total de peste 32 de milioane de lei

Astfel, se poate observa că peste 63% din lucrările efectuate în anul 2014 sunt lucrări de amenajare structuri de beton diverse culori, borduri și rigole din granit, pavaj ornamental din granit și garduri metalice care sunt lucrări de investiții de amenajare a trotuarelor pe această arteră și doar 37% reprezintă amenajare de spații verzi.

Trebuie menționat că la data auditului, spațiul verde adiacent Bulevardului Unirii, se află în administrarea UATMB prin Administrația Străzilor, nefiind perfectat un protocol cu Sectorul 3 pentru predarea acestuia. În concluzie, din acest exemplu, se reține efectuarea unor cheltuieli ineficiente și neeconomicoase prin utilizarea de sume importante pentru lucrări de construcții și reamenajarea unor spații verzi pietonale, nedeținute în administrare, în contradicție cu obiectivele din programul de reabilitare a domeniului public și spațiilor verzi aprobat de Sector.

La Direcția Parcuri Sector 3 s-a constatat în anul 2013 nerespectarea principiului eficacității în utilizarea unor fonduri publice locale, în sumă totală de 3.128.000 lei, pentru achiziția de echipamente pentru amenajarea parcurilor, care sunt date în custodie sau sunt demontate și retrase în magazia entității și astfel nu își îndeplinesc scopul pentru care a fost efectuată această investiție constând într-un un număr de 427 bănci în valoare de 2.904.000 de lei, achiziționate în perioada 2010 - 2012 aflate în perioada de garanție care au fost scoase de pe teren și transmise în custodie la SC ADPB SA.

Reprezentanții entității au motivat scoaterea din funcțiune a acestora și utilizarea băncilor pentru reamenajarea Parcului Pantelimon. Facem precizarea că Parcul Pantelimon a fost modernizat în anul 2012, valoarea mijloacelor fixe achiziționate pentru această investiție fiind de 23.157.000 lei (în care era inclus un număr de 292 “Bănci stradale cu spătar confecționate din lemn exotic și metal cu brațe din otel și lemn” în valoare totală de 1.481 mii lei).

Cu ocazia verificării pe teren efectuate în timpul auditului realizat în anul 2013 s-a reținut că aceste argumente nu se susțin având în vedere că în Parcul Pantelimon există o mare densitate de locuri de joacă, terenuri de sport, aleile sunt asfaltate și pavate, fiind montate un număr mare de bănci, relativ noi și nedeteriorate, iar la nivelul entității auditate nu era elaborat un proiect de reamenajare a acestui parc.

Cu toate acestea, entitatea a procedat la scoaterea din folosință a următoarelor active fixe, care aveau o durată de funcționare de 8 ani: - 4 bănci achiziționate în mai 2012, în valoare de 20.000 lei, - 410 bănci înregistrate sub denumirea “complex ornamental compus dintr-un ghiveci și bancă betonată”, achiziționate în 2010 și 2011, în valoare de 2.847.000 lei, - 13 bucăți „Coșuri de gunoi din lemn exotic și metal”, achiziționate în anul 2010, în valoare de 37.000 lei. Bunurile au fost predate, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, de către Direcția Parcurilor Sector 3 în custodia SC ADPB SA în vederea „predării fără plată conform legii, către alte instituții unde există necesar pentru asemenea active”.

Trebuie precizat faptul că ordonatorul principal de credite a avut în fapt inițiativa de amplasare a mobilierului stradal menționat „în diferite locații publice din Sectorul 3” așa cum rezultă din Dispoziția Primarului Sectorului 3. - un mijloc fix „Patinoar sintetic 30x40m” în valoare de 224 mii lei, achiziționat în anul 2008, cu perioada de garanție 7 ani, neutilizat și care era demontat și depozitat în magazia entității. Patinoarul sintetic cu dimensiunea 30x40m, funcțional 365 zile/an, a fost achiziționat în septembrie 2008, dar în decembrie 2011 acesta a fost demontat și depozitat în magazia parcului unde se afla și la momentul realizării misiunii de audit.

În concluzie, entitatea auditată a gestionat în condiții de nerespectare a principiilor economicității, eficienţei și eficacității alocații bugetare în suma totală de 3.128 mii lei prin disponibilizarea unui număr de 427 mijloace fixe (bănci și prin demontarea și depozitarea în magazie a unui patinoar) efectul proiectat la achiziția acestora fiind nerealizat.