Echipa de tranziție a lui Donald Trump propune modificări semnificative în politica energetică a Statelor Unite, cu scopul de a reduce sprijinul pentru vehiculele electrice și stațiile de încărcare. Într-un document recent consultat de Reuters, se recomandă blocarea importurilor de vehicule, componente și baterii din China, precum și impunerea unor taxe vamale pentru materialele necesare producției de baterii. Aceste măsuri ar marca o schimbare considerabilă față de politicile administrației Biden, care a încurajat tranziția către mobilitatea electrică și dezvoltarea unui lanț intern de aprovizionare cu baterii.
Echipa de tranziție a lui Trump propune tăierea sprijinului pentru vehiculele electrice
Echipa de tranziție a lui Donald Trump propune măsuri semnificative care vizează reducerea sprijinului pentru vehiculele electrice (EV) și stațiile de încărcare.
Conform unui document consultat de Reuters, aceste recomandări includ blocarea importurilor de mașini, componente și baterii din China, precum și impunerea unor taxe vamale globale pe materialele necesare pentru fabricarea bateriilor.
„Recomandările vin într-un moment în care tranziția către mobilitatea electrică în SUA stagnează, iar industria EV din China, puternic subvenționată, continuă să crească” .
Schimbările față de politica administrației Biden
Aceste propuneri ar marca o schimbare semnificativă de direcție față de politicile administrației Biden, care a încercat să încurajeze un lanț intern de aprovizionare cu baterii, în paralel cu promovarea unei tranziții rapide către vehicule electrice.
Potrivit documentului, echipa de tranziție a lui Trump dorește să redirecționeze fondurile destinate stațiilor de încărcare și pentru modele EV accesibile către domenii prioritare pentru apărarea națională, inclusiv asigurarea mineralelor pentru producerea bateriilor.
„De asemenea, echipa cere eliminarea creditului fiscal de 7.500 dolari pentru consumatorii care achiziționează vehicule electrice” .
Impactul asupra Tesla și a industriei auto electrice
Analiștii avertizează că aceste noi politici ar putea reprezenta o lovitură pentru producția și vânzările de vehicule electrice în SUA.Aceste măsuri vor afecta în mod direct și Tesla, compania lui Elon Musk, care a investit semnificativ în campania de realegere a lui Trump.
Musk a declarat că „tăierea subvențiilor va afecta mai mult rivalii decât pe Tesla”. În același timp, Departamentul american al Energiei a anunțat că a acordat un împrumut de 9,63 miliarde de dolari unui parteneriat între Ford Motor și SK On pentru a sprijini construcția de unități de producere a bateriilor EV în Tennessee și Kentucky .