Trump flutură sabia Taxelor Auto deasupra capului Europei

Trump flutură sabia Taxelor Auto deasupra capului Europei

Președintele american deschide un nou front în bătăliile sale sub stindardul „America First”: după oțel și aluminiu, el amenință să mărească taxele vamale la importurile de mașini în Statele Unite.

„I -am dat instrucțiuni secretarului Ross să demareze o investigație ‘Secțiunea 232’ privind importurile de automobile, inclusiv camioane și piese de detașabile, pentru a determina efectele acestora asupra securității naționale a Americii”, a scris Donald Trump într-un comunicat.

Secțiunea 232 a legii comerțului din 1962 permite instituirea de măsuri de protecție comerciale în numele „securității naționale” a SUA, notează Le Figaro. Pe baza acestei prevederi au fost instituite și taxele de 25% la importurile de oțel și de 10% la cele de aluminiu, în martie.

Departamentul Comerțului a confirmat imediat că ancheta a fost deschisă: „Unele elemente ne fac să credem că, de zeci de ani, importurile au slăbit industria noastră auto”, a notat secretarul Wilbur Ross într-un comunicat, subliniind că „în ultimii 20 de ani, importurile de vehicule particulare au crescut de la 32% la 48% din totalul vehiculelor vândute în SUA”.

Cu câteva ore înainte, asemenea zmeului care își aruncă buzduganul, Trump promisese pe Twitter „o mare veste pentru formidabilii noștri lucrători americani din industria auto. După numeroase decenii de locuri de muncă delocalizate spre alte țări, ați așteptat destul.”

Wall Street Journal și Reuters scriu că taxele la importurile auto ar putea crește până la 20-25%. În prezent, Statele Unite percep taxe de 2,5%, în comparație cu UE, ale cărei taxe sunt de 25%, sau China, care a anunțat marți că le scade de la 25% la 15% de la 1 iulie, foarte probabil la presiunea Statelor Unite.

 

Frisoane în UE

Vestea a stârnit îngrijorare în Japonia: la bursa din Tokyo, Toyota a scăzut cu 3,20%, Honda cu 3,42%, Nissan cu 2,02%. Și în Europa, informația a stârnit frisoane: 66% dintre vehiculele vândute de BMW în Statele Unite anul trecut au fost importate, adică peste 200.000 de bucăți.

Atât BMW, cât și Volkswagen și Daimler au uzine de asamblare pe teritoriul american. Amenințarea creșterii taxelor la importurile auto va fi în mod cert folosită de Trump ca armă în negocierile comerciale cu UE și alte părți, pentru a reduce deficitul colosal de 800 de miliarde de dolari anual al Statelor Unite.

Pe de altă parte, anunțul făcut de Trump este o lovitură electorală, care atrage simpatia celor care lucrează în industria auto americană (după a celor din industria metalurgică), în perspectiva alegerilor legislative din noiembrie.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News