Trenul cu maşini Dacia, deraiat în Austria, valorează 5 milioane €

Trenul cu maşini Dacia, deraiat în Austria, valorează 5 milioane €

Peste 200 de maşini Dacia Logan, Sandero şi Duster au fost distruse, după ce trenul de marfă încărcat cu autoturisme, toate marca Dacia şi nou-nouţe, a sărit de pe şine în Austria, în apropiere de Braz, relatează Euronews. Mecanicul de locomotivă, cetăţean austriac, a fost rănit, iar pagubele materiale sunt uriaşe.

Din fericire, trenul şi maşinile, care valorează împreună cinci milioane de euro, erau asigurate, a declarat pentru evz.ro Nicolae Alexandru, reprezentant Ansett Logistics, care s-a ocupat de logistica transportului maşinilor în România. "Locomotiva avea o cutie neagră şi se pare că a fost vorba despre o defecţiune la sistemul de frânare. Autorităţile austriece derulează o anchetă amplă, ţinând cont că pagubele sunt foarte mari", a mai spus Nicolae Alexandru. Accidentul a avut loc marţi noaptea, în jurul orei trei. Zece din cele 16 vagoane ale trenului care plecase din România şi se îndrepta spre Franţa au deraiat. 

Numeroase Dacii dintre cele 208 câte erau în tren au fost distruse. Deocamdată nu se ştie exact numărul vehiculelor avariate. Autoturismele care se aflau în vagoanele deraiate sunt distruse în proporţie de 70-80%, iar multe s-au tamponat în urma impactului puternic. Austriecii le-au dus într-un parc auto, iar Renault va decide dacă autoturismele vor fi aduse înapoi în România, potrivit Ansett Logistics. S-a evitat o catastrofă. Garnitura şi vehiculele s-au oprit la numai trei metri de o locuinţă din zonă. Oficialii vorbesc despre "un mic miracol". În fiecare vagon se aflau câte 15-20 de Dacii Logan, Sandero şi Duster. Trenul nu a avut probleme în România Garnitura ieşise luni din România. A trecut prin două frontiere, iar dacă ar fi avut probleme trenul ar fi fost oprit. Săptămânal din ţara noastră pleacă spre Franţa 4-5 transporturi de Dacii. "Proprietarul vagoanelor este o companie din Franţa STVA. Ansett Logistics, reprezentanţa din România, s-a ocupat de încărcarea maşinilor pe tren la Uzina Dacia. Firma asigură logistica şi securitatea transportului pe teritoriul României de la Ciumeşti, staţia Uzinei, până la frontiera Curtici. În România CFR Marfă asigură tracţiunea vagoanelor. Iar pe teritoriul Ungarie este o altă companie", a mai declarat pentru evz.ro Nicolae Alexandru, reprezentant Ansett Logistics. Mărfarul circula cu o viteză de 60 de kilometri la oră când vagoanele s-au desprins de locomotivă. Lina ferată a fost serios avariată, iar jurnaliştii austrieci scriu că e nevoie de o sumă de peste un milion de euro pentru reparaţii. Deocamdată nu se ştie cine o să plătească. Mecanicul de locomotivă nu a fost grav rănit, dar este în stare de şoc. Trenul plecase de la Curtici, din România şi se îndrepta spre Valeton, în Franţa. Cauza accidentului, defecţiune tehnică Cel mai probabil cauza accidentului a fost o defecţiune tehnică, notează Die Presse. Autorităţile au deschis o anchetă şi au exclus deocamdată ipoteza unei erori umane. Peste o sută de pompieri şi echipe de intervenţie au fost mobilizate la locul accidentului. Calea ferată va fi închisă tot week-endul din cauza defecţiunilor produse în urma deraierii mărfarului. Mai multe trenuri au fost deviate şi câteva autobuze vor suplimenta lipsa transportului feroviar. Autorităţile au anunţat că e nevoie de mai multe macarale care să multe vehiculele şi vagoanele şi abia apoi va fi reparată infrastructura.

SURSA FOTO: Reuters