Tranzacție de un miliard de euro. O cunoscută marcă de coniac va fi relansată

Campari-Group. Foto: Facebook

Renumita firmă italiană de băuturi spirtoase Campari Group a anunţat finalizarea achiziţiei la fel de celebrei mărci franțuzești de coniac Courvoisier, informează AFP. Valoarea tranzacției s-a cifrat la 1,08 miliarde de euro, fiind din acest punct de vedere cea mai importantă tranzacţie din istoria companiei. Alți 112 milioane de euro vor fi plătiți în 2029, dacă vor fi realizate anumite obiective de vânzări pe parcursul anului 2028, a arătat Campari într-un comunicat de presă.

Achiziția va permite extinderea Campari pe piaţa SUA

Acordul de achiziție a fost convenit în luna februarie cu grupul american de băuturi spirtoase Beam Suntory și a vizat preluarea tuturor acţiunilor Beam Holding France, compania care deţine marca de coniac de lux Courvoisier.

Directorii grupului italian au apreciat că tranzacţia va permite extinderea Campari pe piaţa americană şi oferă potenţial important de creștere în regiunea Asia Pacific, în special în China.

"Suntem încântaţi să achiziţionăm o celebră casă de coniac, este o oportunitate rară să ne extindem portofoliul de băuturi premium şi producţia în Franţa", a afirmat fostul director general al Campari, Bob Kunze-Concewitz, care a demisionat recent (aprilie 2024) din funcție (în prezent membru în board-ul Campari), dar care a fost și unul dintre arhitecții principali ai acestei achiziții.

Sediul Courvoisier. Foto: Facebook

Prin intrarea pe segmentul coniacurilor, Campari vrea să devină un rival important pentru giganţii Diageo şi Pernod Ricard. În urma tranzacţiei coniacul devine a patra parte majoră a grupului, alături de aperitivele pe bază de alcool, bourbon şi tequila.

Va urma relansarea Courvoisier

Campari va căuta să relanseze marca Courvoisier, o strategie cu care grupul a avut succes când a achiziţionat alte mărci.

Campari Group are deja o prezenţă importantă pe piaţa din Franţa, după ce în 2016 a prelat producătorul de lichior Grand Marnier, la finalul unei oferte publice de preluare care a evaluat firma la 684 milioane de euro. Ulterior Campari a mai preluat marca de coniac Bisquit Dubouche în 2017, mărcile de rom Trois Rivieres şi La Mauny în 2019, precum şi şampania Lallier în 2020 şi marca de lichior aromatizat Picon în 2022.

Înfiinţată în 1828 de Félix Courvoisier la Jarnac, Casa Courvoisier a fost furnizorul oficial al împăratului Napoléon III.

Coniac Courvoisier. Foto: Facebook

Preluarea Courvoisier va permite creşterea capacităţilor de producţie şi îmbuteliere ale Campari în Franţa şi de asemenea va permite producătorului italian să îşi consolideze prezenţa în SUA. Înfiinţată în 1860, Campari a demarat în 1995 un şir de achiziţii care au transformat-o într-o companie multinaţională prezentă pe mai mult de 190 de pieţe şi cu un portofoliu care cuprinde peste 50 de mărci.

Grupul Campari este al șaselea cel mai mare jucător din industria globală a băuturilor spirtoase premium.