Transportul în comun din București, în pericol de a se scumpi

Societatea de Transport București (STB) este îngropată în datorii de peste un miliard de lei. Vestea a fost dată de noul director general, Adrian Criț.

Societatea de Transport București (STB) este îngropată în datorii de peste un miliard de lei. Vestea a fost dată de noul director general, Adrian Criț. Conform directorului, datoriile s-au acumulat din cauza Primăriei Capitalei, Consiliului Județean și a localităților pentru care societatea prestează servicii. Aceștia nu au plătit pentru serviciul prestat de STB, iar compania s-a afundat încet, încet în datorii.

Conform hotnews.ro, noua conducere dorește creșterea calității serviciului, reorganizarea rutelor, reorganizarea personalului și digitalizarea, o parte din personalul care se ocupă de vânzarea biletelor urmând să fie redistribuit după mutarea vânzărilor în online.

Ce a declarat directorul STB

"O situație total diferită față de ce era acum 10 ani, nu existau datoriile actuale. Dacă ne referim la datoriile către bugetele asigurărilor sociale, de sănătate, este vorba de circa 970 milioane lei, dacă ne referim la datorii din investiții finanțate de la bugetul local, investiții aprobate în Consiliul General în 2018, 2019, este vorba despre 47 milioane lei, dacă ne referim la datorii pentru achizițiile de bunuri și servicii, aici avem 43 milioane lei.", a declarat Adrian Criț, directorul general STB.

Același Adrian Criț a spus că în cazul cumulării datoriilor, acestea sar de suma de un miliard de lei.

Ce datorii are către STB CJ Ilfov și Ilfov

Directorul a declarat că aceste datorii nu sunt cunoscute deoarece sistemul de decontare este unul diferit.

"Noi prestăm serviciile pe baza unui contract cu această asociație. Transportul regional este finanțat 90% conform contractului de către PMB, iar restul de către CJ Ilfov și localitățile beneficiare.", a mai spus Adrian Criț.

Planul pentru un transport în comun civilizat

"Ne dorim să reducem cheltuielile cât să rezistăm condițiilor actuale. Avem o reeșalonare făcută cu ANAF-ul, dar ne dorim totodată și să creștem calitatea serviciului prin mărirea accesibilității, prin sporirea gradului de curățenie a vehiculelor, pentru că arată cum arată în traseu și prin sosirea la timp și respectarea programului de transport, să creștem calitatea, să reducem emisiile poluante. Este greu în perioada de criză." , a declarat directorul general STB.

Bugetul alocat anul acesta pentru STB

Reprezentattul STB a spus că î nprezent exista discuții la nivelul municipalitătii, iar suma care s-a adus n discuție este de 800 de milioane de lei pentru subvenție.

"Pentru a rezista avem două soluții, reducem cheltuielile sau mărim veniturile. Fiind situație de criză, cu mărirea veniturilor e complicat, doar prin reduceri acolo unde se poate, o reorganizare bună a traseelor din București și Ilfov putem să reducem anumite cheltuieli." a completat Adrian Criț.

Care este starea mijloacelor de transport în comn

"Dacă vorbim de autobuze, avem circa 100 de autovehicule Mercedes contractate în 2006 -2007, cele 400 de autobuze Otokar și 130 de autobuze Hibrid. Dacă vorbim de troleibuze pot să spun că avem o flotă foarte veche, din păcate cu probleme și din punctul de vedere al achizițiilor de componente pentru că avem troleibuze care sunt de peste 20 de ani - Astra Icarus și celelalte din 2007 - Irisbus. Din păcate, Icarus nu mai există pe piață ca și producător de autovehicule și componentele se găsesc din ce în ce mai greu. Apoi, calitatea, fiind niște componente after market, nu e mai este cea de origine ci mai scăzută. Dacă intervine peste asta și problema economică...", a spus Adrian Criț.

Care sunt costurile de întreținere pentru vehiculele noi

Adrian Criț a declarat că întreținerea vehiculelor noi nu este deloc costisitoare, deoarece acestea nu au în prezent nevoie de reparații.

"Ele se fac în momentul de față, putem asigura pasagerii că nu există riscuri, dar costurile sunt foarte mari. Un vehicul nou în primii ani de exploatare nu creează costuri suplimentare în afara mentenanței. În momentul de față avem costuri pentru structura de rezistență, direcție, frânare, costuri care apar ulterior." a spus directorul STB.