Scandal imens la Toyota. Minciuni despre mașini. Ce urmează pentru proprietari

Scandal imens la Toyota. Minciuni despre mașini. Ce urmează pentru proprietari Toyota. Sursa foto: Dreamstime

Toyota este acuzată că a omologat mașini cu informații false. Akio Toyoda, președintele Toyota și fost CEO al companiei, a recunoscut că s-au declarat valori incorecte ale unor parametri ai unor mașini, mai ales la cele de la testele de siguranță, pentru certificare. Au fost găsit nereguli și la companiile Mazda, Honda, Suzuki și Yamaha.

Președintele Toyota ar putea fi demis

Mașinile omologate cu astfel de date incorecte au fost oprite la vânzare, până la o nouă certificare cu datele corecte. Din cauza acestor probleme, președintele Toyota ar putea fi dat afară. Decizia stă în mâna acționarilor. „Vehiculele au fost produse și vândute fără a trece prin procesul corect de certificare”, a recunoscut patronul companiei, spunând că regretă cele întâmplate.

toyota

Toyota. Sursă foto: Dreamstime

Au fost retrase de pe piață două versiuni Corolla (Fielder și Axio), precum și Yaris Cross. Acest scandal nu afectează vânzările de pe alte piețe, inclusiv Europa, deoarece aici omologările se fac separat, potrivit Profit.

Alt scandal la Toyota

Recent, Daihatsu Motor Corporation a fost implicată într-un scandal de amploare în care a falsificat rezultatele coliziunilor laterale în cadrul unor teste de siguranță. În acel moment, compania a încetat să livreze mașini clienților, inclusiv Toyota, Subaru și Mazda.

Ne puteți urmări și pe Google News
Toyota Camry

Toyota / Sursa: Pexels.com

În ultimii 30 de ani, reprezentanții companiei japoneze și-au cerut scuze în mod repetat pentru evenimentele legate de marca lor, în special marca Daihatsu, care au avut un impact semnificativ asupra modelelor furnizate pe piața japoneză.

S-au făcut schimbări mari

Președintele Toyota Motor Corporation, Koji Sato, a anunțat schimbarea echipei de conducere a Daihatsu, respectiv președintele Nao Matsubayashi și directorul Soichiro Okudaira. Masahiro Inoue, care a condus business-ul în America Latină, a fost numit noul CEO, iar Masanori Kuwata, care se ocupă de electrificare la Lexus, va deveni vicepreședinte.Activitățile Daihatsu vor fi complet restructurate, menținând doar producția de micromașini tipice pieței japoneze, iar activitățile internaționale vor fi externalizate către alte companii partenere.