ÎCCJ a hotărât că este faptă penala să muți o mașină de la locul accidentului fără acordul polițiștilor. Astfel, șoferii care nu vor respecta legea se pot alege cu ani buni de închisoare. Autoritățile nu vor mai ierta nimic.
Potrivit Codului Penal, șoferii care mută o mașină de la locul accidentul fără acceptul polițiștilor se vor alege cu pedeapsa cu închisoarea între 2 și 7 ani.
Admite sesizarea formulată de Curtea de Apel Bucureşti – Secția a II-a penală, în dosarul nr. 4091/229/2018 (1518/2021) prin care se solicită pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept:
„Dacă în interpretarea și aplicarea prevederilor art. 338 alin. (2) din Codul penal, fapta oricărei persoane de a modifica starea locului are în vedere și schimbarea poziției vehiculului implicat într-un accident de circulație, sintagmă prevăzută distinct de art. 77 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice” şi, în consecinţă, stabileşte:
În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 338 alin. (2) din Codul penal privind infracţiunea de părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ştergerea urmelor acestuia, stabileşte că „fapta oricărei persoane de a modifica starea locului are în vedere și schimbarea poziției vehiculului implicat într-un accident de circulație”.
Obligatorie de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, potrivit art. 477 alin. (3) din Codul de procedură penală.
Pronunţată în şedinţă publică de ieri, 4 mai 2022.
Noi amenzi pentru șoferi
Senatul a adoptat luni, 2 mai, un proiect inițiat de Guvern, care va dubla sancțiunile pentru rovinietă. Proiectul urmează să fie discutat la Camera Deputaților. Se așteaptă și acceptul lui Klaus Iohannis.
„Motivul acestei iniţiative rezidă în recunoaşterea că în ultimii şase ani a crescut exponenţial numărul de abateri în acest domeniu de activitate. Considerăm că o dublare a amenzilor susţine recunoaşterea că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravenţional, motiv pentru care propunem această modificare. În consecinţă, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii susţine proiectul de act normativ în forma aprobată de Guvern”, a explicat Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, potrivit Capital.
„Din anul 2010 până în prezent cuantumul amenzilor a rămas la acelaşi nivel, în timp ce cuantumul tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România exprimat în lei a crescut cu aproape 20%. Astfel, valoarea amenzilor contravenţionale s-a calculat ca fiind de două ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, pentru amenda maximă“, anunța Guvernul într-un comunicat de presă.