Toni Grecu e încântat de „Superjurnal”, la Digi 24. Umoristul spune că, după experienţa ProTV şi Antena 1, acum poate să abordeze orice subiect, fără să se teamă că politica, sau că „dictatura publicităţii” l-ar putea influenţa. Umoristul a analizat şi colaborările pe care le-a avut până acum cu televiziunile generaliste. „La Pro TV am consumat cea mai mare parte din energie într-un proiect care a reuşit nouă sezoane, adică aproape cinci ani de existenţă. Serviciul Român de Comedie şi-a făcut datoria cum a ştiut mai bine faţă de Pro TV şi reciproc. Nu pot să spun decât cuvinte de bine pentru ce a reprezentat această televiziune pentru SRC şi pentru echipa lui. Antena 1 a fost o continuare scurtă şi, din păcate, prea brusc oprită că să pot să-mi fac o părere completă. Au fost bune intenţii clare, dovedite, dar şi foarte multă grabă. La Antena 1 ne-am potrivit că balerina în taraf. N-a funcţionat. La Digi 24 este cu totul alt context. E prima dată când colaborăm cu un post de ştiri profesionist, care are o anumită ţinută şi face figură distinctă faţă de ce este în jur”, explică Toni Grecu.


FOTO: Echipa Superjurnal revine din toamnă 



Au dat-o în bară cu o reclamă

În ceea ce priveşte „indicaţiile” venite de la televiziune, umoristul spune că la Digi 24 „Libertatea editorială este totală şi peste ceea ce puteam face şi spune la precedentele posturi. Nu mă refer la politică în primul rând, ci la multe alte aspecte. De pildă, la un post generalist nu poţi face glume pe seama unui spot de publicitate că-ţi sare în cap departamentul de vânzări. Nu o să uit ce scandal-monstru a stârnit o glumă nevinovată spusă la SRC pe seama unor chips-uri cu gust de shaorma, ce ameninţări, ce avalanşă de mail-uri, o oroare. Clientul nostru nu e numai stăpânul nostru este şi Dumnezeul nostru… Asta nu s-a întâmplat la Digi 24, pentru că Digi nu e dependent de publicitate. E un grad de libertate senzaţional pe care l-am descoperit aici”, spune Grecu.

În ceea ce priveşte cel de-al doilea sezon al „Superjurnalului”, umoristul a povestit că lucrurile sunt aranjate. „Discuţiile s-au purtat în iarnă. Concluziile, după acest sezon, se trag acum. Suntem în dispozitiv. Vom avea noutăţi, evident. Cât de mari vor fi ele nu pot să vă zic acum, veţi vedea singuri, la toamnă”, explică Grecu.

Rezultatele la „Superjurnal” au fost mai bune decât s-au aşteptat, iar ratingurile i se par lui Grecu încurajatoare. „Genul acesta de comedie, având la bază ştiri reale, este destul de pretenţios. În primul rând, publicul căruia i te adresezi este de altă factură, convenţia este alta, implicarea în actualitate este totală, iar ficţiunea abia se zăreşte. Practic, noi am realizat un ceva aproape incredibil în peisajul divertismentului TV autohton: am făcut o emisiune de umor social şi politic cu accente critice şi ironice, uneori usturătoare, înotând contra curentului generalist sufocat de poveşti lacrimogene îndoielnice, concursuri cu probe regizate şi chinuite, cu juraţi care mimează uimirea mai prost decât mimează o girafă bucuria întâlnirii cu un crocodil şi reality showuri contrafăcute la limita de jos a mediocrităţii.

E greu de concurat cu aşa ceva. În televiziunile din România, emisiunile de calitate sunt numărate pe degete şi nu se întâlnesc în grilele generalistelor, decât foarte rar. „Vocea României” este o excepţie notabilă, „Master Chef” a doua. A treia, nu ştiu care ar fi că nu-mi trece prin cap”, conchide Toni Grecu.