Evenimentul Zilei > Actualitate > Tinereţe fără bătrâneţe pe bicicletă, în fiecare zi
Tinereţe fără bătrâneţe pe bicicletă, în fiecare zi

Tinereţe fără bătrâneţe pe bicicletă, în fiecare zi

Dacă singura mişcare pe care o face corpul tău e un drumul până la metrou sau până la maşină, fă-ţi curaj şi urcă-te pe bicicletă.

Intră şi tu în rândul celor care-şi doresc sănătatea înainte de toate. Specialiştii spun că dacă pedalezi periodic, de trei ori pe săptămână, efectele îmbătrânirii se reduc cu până la jumătate.
3 avantaje într-o bicicletă: tonus, mobilitatea, energie
Dacă pedalezi măcar 8 kilometri pe zi, de două ori pe săptămână, vei arde în total 3.000 de calorii, vei pierde deci câte o jumătate de kilogram în fiecare lună, fără să schimbi regimul alimentar. Opt kilometri se parcurg lejer în 20 de minute.
„Am început să slăbesc imediat ce am renunţat la maşină. Apoi am început să merg pe bicicletă în fiecare zi, către serviciu. De la Unirii până la biroul din Piaţa Muncii fac 10 minute. Aşa am slăbit 7 kilograme în 6 luni”, a declarat Ionuţ, biclist în Bucureşti.
La o viteză medie de 20 de km/h o persoană cu o greutate de 68 de kg arde 544 de calorii, iar o persoană de 90 de kg poate arde până la 726 de calorii într-o oră, potrivit site-urilor cu informaţii medicale.
Vasile, un tânăr de 26 de ani, și-a cumpărat o bicicletă acum câteva luni. În cazul lui beneficiile sunt vizibile.  “Am slăbit 10 kg în două luni, sunt mai energic, am renunțat la fumat și ajung în timp util la serviciu.”
Dacă n-ai energie de-o plimbare cu bicicleta, învinge-ţi lenea, asta îţi va creşte nivelul de energie cu până la 20%, reducându-ţi senzţia de oboseală cu 65%, după cum arată un studiu aparut în publicaţia medicală americană “Psychotherapy and Psychosomatics”.
Bicicleta salvează vieţi
Ca parte a unui program european de încurajare a mersului pe bicicletă, autorităţile din Austria au calculat beneficiile ciclismului public, asta în timp ce doar 5% din populaţie foloseşte bicicleta pe o distanţă medie de 2 km.
La acest nivel de ciclism se salvează în fiecare an 412 vieţi, prin simplul fapt că oamenii sunt mai activi psihic. Asta înseamnă o economie de 405 milioane de euro pe an pentru bugetul Austriei.
Dacă se va atinge ţelul de 10% pentru un transport public pe bicicletă, economiile ţării s-ar dubla, ajungând la 810 milioane de euro pe an. Acest studiu a fost dat publicităţii de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
Sănătate pe pedale
Orice medic îţi va spune că mersul pe bicicleta înseamnă sănătate. Asta pentru că antrenează activităţile inimii, scade riscul apariţiei astmului, previne varicele, reduce riscul apariţiei osteoporozei şi îmbunătăţeşte activitatea intelectuală prin oxigenarea creierului.
Efectele benefice sunt evidente la cei care au probleme de circulatie limfatică şi venoasă la nivelul picioarelor. În cazul celor cu dureri lombare, 25 de minute de mers pe bicicletă relaxează muschii din zonele cu probleme.
Specialiştii în gimnastică recuperatorie susţin că bicicleta, fie ea şi medicială, este regina cabinetelor medicale, fiind eficientă în osteoporoză, în coxartroze şi în recuperări posttraumatice.
Cum se stă corect pe bicicletă
Înaintea de a începe maratonul spre sănătatea ta, urmează sfaturile specialiştilor pentru o poziţie corectă pe bicicletă. Radu Popescu, kinetoterapeut, susţine că “şaua trebuie reglată astfel: se stă lateral de bicicletă cu şoldul la nivelul şeii şi se flexează coapsa până se face un unghi de 90 de grade iar şaua trebuie să fie pe aceeaşi linie cu coapsa”.
Când vă urcaţi pe bicicletă trebuie să verificaţi dacă puteţi atinge cu călcâiul pedala în momentul când întindeţi piciorul. Genunchiul în timpul pedalarii trebuie să fie la 25-30 de grade, iar unghiul la nivelul gleznei să fie la 90 de grade, recomandă Radu Popescu.
Pozitia coarnelor cât şi distanţa dintre ele trebuie reglată, ele nu trebuie să fie foarte în faţă, pentru a previni întinderea coatelor, dar nici foarte în spate pentru a aduce o contracţie suplimentară în zona spatelui.
Coarnele nu trebuie să fie foarte înalte şi nici foarte joase pentru că pune zona lombară în tensiune foarte mare, cu toate că această pozitie este preferată pentru sporirea aerodinamicii.
Kinetoterapeutul Radu Popescu susţine că, în general, problemele pot apărea din cauza poziţiei incorecte pe bicicletă. Astfel, pot avea de suferit, genunchii, ligamentele, spatele şi gleznele.
Pentru plimbările urbane dese sunt recomandate bicicletele de oraş care impun poziţia verticală a corpului, benefică atât pentru sănătatea spatelui cât şi pentru vigilenţa în trafic.
Urcă-te chiar astăzi pe bicicleta!
Află mâine, în cadrul campaniei Pe Două Roţi, cum să îţi alegi bicicleta potrivită pentru nevoile tale.

CITIŢI ŞI: Evz.ro porneşte campania „Pe două roţi”
Cu bicicleta în marele oraş: "Unu m-a luat pe capotă. Dar lumea se obişnuieşte cu noi"
Cu bicicleta în trafic, un gest kamikaze? Trebuie schimbat Codul Rutier?
Oraşele europene se întrec între ele în Săptămâna Europeană a Mobilităţii
Bicicletele şi edilii: "E ceva prea nou şi îi sperie"
Activist: Mai întâi trebuie creată infrastructură, bicicliştii ies singuri
Cum prindem din urmă bicicleta olandeză

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: