TikTok amână modificările politicii de confidențialitate. Uniunea Europeană a luat atitudine

TikTok a suspendat marţi modificările aduse politicii de confidenţialitate pentru publicitate direcţionată, cu o zi înainte ca acestea să intre în vigoare. Decizia vine pe fondul unei investigații a autorității de reglementare a Uniunii Europene, care vrea să vadă dacă politicile respectă regulile UE de protecţie a datelor.

Luna trecută, TikTok a început să le trimită utilizatorilor din Europa, Regatul Unit și Elveția notificări în aplicație care îi informau cu privire la modificarea viitoare a politicilor sale de colectare a datelor.

Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a tras un semnal de alarmă iniţial, spunând că TikTok, deţinută de chinezi, le-a spus utilizatorilor aplicaţiei video că le va oferi publicitate direcţionată începând cu 13 iulie, fără a le cere consimţământul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitivele lor.

Organismul de reglementare italian a informat Comisia pentru Protecţia Datelor (DPC) din Irlanda cu privire la potenţialele încălcări de către TikTok a regulilor UE privind datele.

Acesta a mai avertizat că își rezervă dreptul de a impune restricții nespecificate în cazul în care TikTok, aplicația video care a înregistrat o creștere rapidă la nivel mondial, nu își retrage modificările de politică anunțate.

Autoritatea irlandeză este principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok şi alte afaceri de top de pe internet.

TikTok, de acord să întrerupă modificările aduse politicii de confidențialitate

„În urma discuţiilor cu DPC de ieri (11 iulie), TikTok a fost de acord să întrerupă aplicarea modificărilor pentru a permite DPC-ului să-şi efectueze analiza”, a precizat autoritatea irlandeză într-un comunicat.

Agenţia a adăugat că a ridicat problema cu toate celelalte autorităţi de supraveghere a datelor din UE, formată din 27 de state membre.

La rândul său, TikTok a confirmat că întrerupe modificarea politicii sale de confidenţialitate în Europa, dar şi-a apărat planurile de publicitate direcţionată.

„Credem că publicitatea personalizată oferă cea mai bună experienţă în aplicaţie pentru comunitatea noastră şi ne aduce în conformitate cu practicile din industrie şi aşteptăm cu nerăbdare să interacţionăm cu părţile interesate şi să abordăm preocupările acestora”, a spus un purtător de cuvânt TikTok.

Companiile care operează în UE se pot confrunta cu amenzi de până la 4% din veniturile lor globale pentru încălcări ale confidenţialităţii.

DPC a deschis deja alte două anchete asupra aplicației TikTok, legate de procesarea datelor personale ale copiilor şi transferurile de date cu caracter personal către China, potrivit News.ro.