Unul dintre cele mai mari grupuri auto din întreaga lume a anunțat că va începe testările pentru carburanții sintetici pe 28 de tipuri de motoare. Mai multe companii au început deja să testeze acești carburanți, dar există două mari probleme.
Stellantis este grupul auto care va începe să testeze pe scară largă combustibili sintetici. Din acest grup fac parte mărci cunoscute de autoturisme, precum Fiat, Opel, Peugeot și Jeep. Este important de precizat că Germania a făcut mai multe presiuni, în ultima perioadă, și a reușit să obțină acordul ca și după 2035 să poate fi vândute mașini cu motor termic în Europa, dar să fie propulsate de carburanți sintetici.
Grupul auto va începe să facă testele pentru acești e-carburanți pe 28 de tipuri de motoare cu combustie internă produse din 2014 și până în prezent. Scopul testelor este de a găsi moduri de reducere a emisiilor de CO2, dar și de a permite achiziționarea de mașini cu combustie internă după 2035. Stellantis nu este singura companie care face teste pentru dezvoltarea e-fuels.
Saudi Aramco, o mare companie petrolieră, a demarat deja un parteneriat amplu cu Renault. În plus, Chevron și Exxon Mobil au transmis că au început deja testele cu carburanții de sinteză pe diferite vehicule. Cele două companii au transmis că acești carburanți vor ajunge să coste mai puțin doar în urma unor subvenții guvernamentale.
Care sunt avantajele combustibililor sintetici
Reprezentanții grupului Stellantis au transmis că a fost stabilit un protocol riguros pentru a se asigura că acești e-carburanți vor fi potriviți pentru diverse familii de motoare. În timpul testelor va fi analizat modul în care carburanții sintetici influențează emisiile poluante, capacitatea de demaraj, puterea motorului, fiabilitatea și eficiența filtrelor.
Susținătorii combustibililor sintetici au explicat că aceștia au mai multe avantaje, dar există și două mari probleme. Una dintre acestea este legată de costurile de producție care sunt destul de ridicate. În plus, capacitățile de producție nu sunt foarte mari. Prețul combustibililor sintetici este cel puțin dublu față de cel al benzinei. Tehnologia combustibililor sintetici a fost contestată de ONG-urile de mediu. Reprezentanții acestor organizații au spus că producerea acestor combustibili este costisitoare și poluantă, informează Reuters.