Comerțul online din Europa crește, sub presiunea concurenței chineze

Comenzi online. Sursa foto: Pixabay

Temu are peste 75 de milioane de utilizatori în fiecare lună în Uniunea Europeană. Acest fenomen a contribuit la creșterea cumpărăturile online pe fondul concurenţei platformei chineze, iar producătorii europeni s-au reorientat.

Temu a dat peste cap piața europeană cu produse ieftine

Asistăm la o revenire a încrederii consumatorilor care a stimulat cumpărăturile online în Europa în acest an, a declarat grupul industrial ECommerce Europe, în timp ce platforma Temu, deţinută de PDD Holdings, a sporit concurenţa.

Inflaţia a afectat puterea de cumpărare în întreaga lume, contribuind la creşterea platformelor online care vând produse ieftine și de calitate îndoielnică.

Cifra de afaceri în comerţul electronic în Europa este aşteptată să atingă 958 de miliarde de euro în acest an, faţă de 887 de miliarde de euro în 2023. Se poate observa o creştere de 8%, potrivit raportului Ecommerce Europe, care acoperă 38 de ţări din regiune, inclusiv Marea Britanie.

Aplicația chineză a stimulat producția producătorilor locali

Liderii asociaţiilor de comerţ din Danemarca, Finlanda şi Germania au declarat că platformele online chineze precum Temu, care vânde produse iefine cum ar fi bocanci la 10 euro sau ceasuri inteligente la prețul de doar 15 euro, cresc concurenţa pentru jucătorii locali.

Pentru că mulți „consumatori germani au apelat la bunuri chinezeşti ieftine a stimulat producția internă”, a declarat Martin Gross-Albenhausen, director general adjunct al asociaţiei germane de comerţ electronic BEVH.

De asemenea, Niels Ralund, şeful departamentului de comerţ electronic la Camera de Comerţ Daneză, a declarat că companii precum Temu creează concurenţă neloială vânzând în Uniunea Europeană „fără să respecte aceleaşi reglementări pe care trebuie să le respecte magazinele online daneze”.

În schimb, un purtător de cuvânt al Temu a declarat că aceasta ia în serios respectarea legilor şi reglementărilor locale şi că se angajează să sprijine afacerile locale”, invitând comercianţii din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia şi Spania să se alăture platformei sale, scrie Reuters.