Vedetismul, minciuna, senzaţionalul, vulgaritatea, plăcerile vieţii sunt atitudini promovate de televiziune care-i influenţează pe minorii ce urmăresc diverse emisiuni în intervalul de maximă audienţă (prime-time, orele 19.00-23.00).
Violenţa şi sexualitatea sunt teme prezente intens pe micul ecran, conform ultimului sondaj Insomar. Aproximativ 60% dintre respondenţii studiului au spus că televiziunea promovează violenţa. Totodată, 33,9% au spus că tematica sexuală predomină la TV, ceea ce-i poate influenţa negativ pe copii. Cei care sunt părinţi au declarat, în proporţie de 85%, că expunerea copiilor la conţinut violent în programele TV contribuie la manifestări de comportament violent.
Părinţii sunt îngrijoraţ i de expunerea copiilor la limbajul de la televizor (77%), la ştirile despre crime şi sinucideri (76,7%), la violenţa în familie (76,7%) sau la nuditate (74%), relevă datele din studiul „Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi TV“, prezentat ieri la sediul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Prea mult timp la televizor
Pentru cei mai mulţi respondenţi, urmărirea programelor TV este principalul mod de petrecere a timpului liber (în jur de 75%), pe locul următor aflându-se activităţile în aer liber (aproximativ 50%). Totodată, a crescut ponderea celor care se uită zilnic la televizor faţă de 2004 cu 12 procente, ajungând la 82%, şi a crescut numărul de ore petrecute în faţa televizorului, în medie, la 5 ore pe zi. Cele mai urmărite posturi TV sunt Pro TV (63,7%), Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%) şi Realitatea TV (19,1%).
Spre deosebire de anul 2004, Realitatea TV a urcat în preferinţele respondenţilor de pe locul 7 pe 4, în timp ce TVR 1 a căzut de pe primul loc şi a ajuns pe poziţia a treia. Numărul de ore petrecute de respondenţi ascultând programe radio este în continuă scădere. Europa FM se află acum în top, surclasând Radio România Actualităţi. Pe locurile imediat următoare sunt Kiss FM, Pro FM şi Radio 21.