Taxa specială care scumpește cazările și ne pune la plată. Hotărâre importantă

Pensii. Sursa foto: Arhiva EVZ

În ședința de sfârșit de an a Consiliului General al Capitalei au fost luate mai multe măsuri importante. Cea mai importantă este legată, desigur, de creșterea impozitelor și taxelor locale. Printr-o altă decizie s-a prelungit gratuitatea pentru autoturismele hibride în parcările de utilitate generală. A treia hotărâre importantă a fost diminuarea taxei speciale pentru promovare turistică.

Taxa specială pentru promovare turistică va fi diminuată în anul 2025 la 1% din tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA.

O hotărâre în acest sens a fost adoptată în şedinţa de vineri a Consiliului General al Capitalei, cu 29 de voturi "pentru" şi 20 de abţineri.

Potrivit formei iniţiale a proiectului, taxa de promovare turistică avea o valoare de 2% din tariful de cazare, însă cuantumul a fost diminuat în baza unui amendament formulat de primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

Cum sunt folosiți banii de promovare turistică

Banii ar urma să fie folosiţi de Primăria Capitalei pentru: consolidarea şi comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului Bucureşti; elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinaţiei, a unei strategii de marketing a destinaţiei turistice şi implementarea activităţilor de promovare la nivel naţional şi internaţional.

De asemenea, banii sunt necesari pentru: susţinerea şi/sau crearea de evenimente, activităţi culturale/turistice care pot genera creşterea numărului de turişti şi a calităţii timpului petrecut în Bucureşti; crearea de circuite/produse/pachete turistice în scopul îmbunătăţirii experienţelor turistice în Bucureşti; organizarea şi/sau participarea la târguri/expoziţii, seminarii, conferinţe de profil; dezvoltarea reţelei de centre/puncte de informare turistică; realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi turoperatori, organizatori de evenimente şi reprezentanţi de destinaţii turistice.

Recepție hotel. Sursa foto: Pixabay

Ce reprezintă OMD

Directorul executiv al Direcţiei Cultură, Învăţământ, Turism din PMB, George Borună, a declarat luni că organizaţia de management al destinaţiei (OMD) ar putea deveni funcţională în cursul anului viitor.

"În acest moment suntem în stadiul de dezbatere a acestui statut nou, pe principiile OMD-ului, care sunt în OG 58.

S-a creat un draft şi a fost transmis către participanţii din mediul privat pentru propuneri şi observaţii.

Ne aşteptăm ca anul viitor să fie funcţională. Ideea înfiinţării OMD este să se ocupe de strategia de promovare, dezvoltare şi marketing a destinaţiei Bucureşti.

Odată înfiinţată, va trebui să dezvolte strategia, care va avea şi un plan de acţiune", a mai spus George Borună.

Taxa de promovare turistică în Bucureşti a fost de 2% din tariful de cazare în anii 2023 şi 2024, după ce în 2022 a fost de 0,5%.