Ieri, șapte curse Tarom au fost anulate. Au existat refaceri de rute doar pentru o parte din acestea. Majoritatea curselor anulate erau programate pentru ieri dimineață. După ora prânzului nu mai erau mulți pasageri în interiorul aeroportului, semn că fie așteptau informaţii în zona terminalului, fie au fost redirecţionaţi către zonele de relaxare sau au plecat cu alte curse. Unul dintre pasagerii care trebuia să zboare cu una din cursele anulate a fost europarlamentatul Cătălin Ivan. „Nu am fost surprins de acest lucru, probabil şi din cauza faptului că am călătorit foarte mult cu avionul. Pentru mine a fost un film pe care îl văd des, iar situaţia a fost rezolvată în timp util”, a declarat el pentru EVZ.

În jurul orei 15:00, majoritatea caselor de bilete funcţionau. „Momentan lucrurile decurg normal, mai mulți pasageri au fost redirecționați și au decolat, iar pentru ceilalți s-au luat toate măsurile conform regulamentului, fiecare pasager fiind protejat şi informat despre tot ce urmează să se întâmple”, au declarat pentru EVZ oficialii Tarom. Aceștia nu ne-au putut spune dacă situaţia protestelor spontane a fost rezolvată, astfel încât zilele următoare să numai existe probleme cu zborurile Airbus.

Ce spun sindicaliștii

Potrivit lui Radu Fleanță, liderul sindicatului piloților de la Tarom, acțiunile din ultimele zile sunt justificate. El însuși pilot pe un avion Airbus, ne-a spus că a te declara inapt de zbor (motivul invocat de piloții care nu au mai plecat zilele acestea în curse) este ceva perfect legal. Protestele piloților vin în contextul în care renegocierea contractului colectiv de muncă, ce a avut loc zilele trecute, a fost un eșec. „Nu ni s-a oferit nimic. Practic, în ultimii opt ani salariile nu au mai fost indexate nici măcar cu inflația. Piloții au renunțat la o serie de drepturi, sacrificii care, am aflat de la patronat, ar putea fi permanentizate. Din ce am înțeles, patronatul dorește să înscrie contractul colectiv la ITM, dar fără avi-

Regulamentul TAROM

În cazul în care avionul întârzie, iar pasagerul nu ajunge în timp util la destinație, compania aeriană este responsabilă pentru prejudicii atâta vreme cât nu a luat toate măsurile rezonabile pentru a evita producerea prejudiciului sau cât i-a fost imposibil să ia aceste măsuri. Răspunderea în cazul întârzierii pasagerului este de maximum 5.492 euro.