TAROM a semnat un contract de leasing pentru achiziționarea a două aeronave Boeing 737 MAX 8 de la CDB Aviation, programate să fie livrate între decembrie 2025 și ianuarie 2026.
Modernizarea flotei TAROM
Noile aeronave Boeing 737 MAX 8, cu o capacitate de 189 de locuri, vor standardiza flota TAROM, oferind servicii de calitate superioară pasagerilor și reducând semnificativ costurile de operare, susține conducerea companiei de stat.
"Colaborarea cu CDB Aviation este esențială pentru modernizarea flotei noastre. Aceste aeronave vor îmbunătăți eficiența operațională și experiența de zbor pentru pasagerii noștri," a declarat Costin Iordache, Director General TAROM, conform unui comunicat de presă al companiei.
Această achiziție este parte integrantă a planului de redresare a TAROM și a fost o condiție necesară pentru aprobarea ajutorului de stat de către Comisia Europeană. Aeronavele Boeing 737 MAX 8 vor consolida poziția TAROM pe piață și vor ajuta la reînnoirea flotei companiei.
Perspectivele cooperării TAROM cu CDB Aviation
Jie Chen, CEO al CDB Aviation, a subliniat importanța parteneriatului cu TAROM: "Suntem încântați să sprijinim TAROM, cea mai veche companie aeriană din România, în modernizarea flotei sale. Noile avioane MAX vor permite TAROM să își consolideze poziția pe piață și să dezvolte una dintre cele mai tinere flote din regiune."
Problemele întâmpinate de avioanele Boeing 737 MAX 8
Cu toate acestea, aeronavele Boeing 737 MAX 8 au fost implicate în diverse incidente în ultima perioadă. Recent, un zbor Korean Air către Taiwan a fost nevoit să se întoarcă din cauza unei defecțiuni la presurizare, iar un avion Malaysia Airlines a avut probleme la motor, care a luat foc.
În plus, un zbor United Airlines a fost întrerupt din cauza unei piese care a căzut în timpul decolării, iar un incident anterior a implicat desprinderea unui hublou de ușă de pe un Boeing 737 MAX 9 al Alaska Airlines, provocând o gaură în avion. Mai mulți denunțători de avioane Boeing au declarat că au existat probleme de control al calității în procesul de fabricație.
La sfârșitul anului trecut, Boeing a cerut companiilor aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru a verifica un șurub slăbit în sistemul de control al direcției, după ce un operator internațional a descoperit un șurub cu o piuliță lipsă în timpul unei întrețineri de rutină. Boeing a subliniat că problema a fost remediată și că a informat FAA și clienții cu privire la măsurile necesare.
În ciuda acestor riscuri, TAROM își continuă planul de modernizare a flotei, cu speranța că noile aeronave vor aduce beneficii semnificative companiei.