Serviciul de Înmatriculări Cluj cu greu mai face faţă numărului foarte mare de persoane care vor să îşi înmatriculeze maşinile.
Astfel, zilnic sunt înmatriculate definitiv 180 de autoturisme, iar numărul înmatriculărilor provizorii ajunge şi la 300. Până în prezent, numerele provizorii se refoloseau şi erau acordate următorilor solicitanţi, însă un ordin recent al MIRA nu le mai permite poliţiştilor să reţină, la expirarea perioadei de 30 de zile, numerele provizorii. În plus, oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că legea le permite să circule timp de 90 de zile cu numere provizorii, obligându-i însă să îşi înmatriculeze provizoriu maşinile la fiecare 30 de zile.
„Nu e normal ca la fiecare prelungire să primeşti alt număr. Şi de fiecare dată când expiră cele 30 de zile trebuie să vin să plătesc 60 de lei“, se plânge Aurel Cazacu, un clujean care a stat ieri la coadă mai bine de două ore. De altfel, surse din serviciul clujean de înmatriculări susţin că aluminiul folosit pentru numere costă destul de mult, fiind importat din Germania. „E o mare greşeală că aceste numere nu sunt reutilizate după expirarea perioadei de utilizare“, spun oamenii legii.
Prefectul de Cluj, Călin Platon, recunoaşte că la Serviciul de Înmatriculă ri sunt probleme grave. „Am făcut o cerere pentru a suplimenta numă rul funcţionarilor cu şase posturi, pentru că la ora actuală se lucrează în două schimburi. Vrem să închiriem un spaţiu adecvat deoarece pe o suprafaţă de 150 de metri pătraţi nu se poate organiza un serviciu eficient“, consideră Călin Platon.