Suspendarea taxei auto atrage iarăşi mânia UE

Suspendarea taxei auto atrage iarăşi mânia UE

Comisia Europeană ar putea accepta eliminarea temporară a taxei numai dacă aceasta se face şi pentru autoturismele second-hand.

Introducerea de taxe în industria auto sau retragerea acestora este posibilă numai atâta timp cât principiul de non-discriminare este respectat, a declarat pentru EVZ purtătorul de cuvânt pe domeniul Taxe şi Mărfuri al Comisiei Europene (CE), Maria Assimakopoulou. Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a declarat luni că taxa de poluare auto pentru maşinile noi va fi suspendată pe o perioadă de 3-6 luni.

Guvernul motivează că ia această decizie pentru a limita importurile de autoturisme folosite. Dacă noua măsură se aplică, adică suspendarea taxei auto pentru maşinile noi, „Comisia o va examina cu atenţie“, a adăugat Assimakopoulou. Deoarece guvernul nu va suspenda taxa de poluare şi pentru maşinile second-hand, există posibilitatea să intrăm din nou în vizorul CE. România a mai avut probleme cu executivul de la Bruxelles atunci când a introdus taxa de primă înmatriculare.

Autorităţile au făcut mai multe variante până să ajungă la forma actuală, agreată de oficialii Comisiei. Premierul a luat deja în calcul posibilele efecte ale măsurii la Bruxelles. „Dacă cumva o să îmi spuneţi că a spus Comisia Europeană nu ştiu ce, am să vă spun să-i întrebaţi la rândul vostru pe cei de la Comisie dacă ei sunt responsabili de păstrarea locurilor de muncă în România“, a replicat Tăriceanu.

Iniţiativele primului-ministru sunt suţinute şi de preşedintele Traian Băsescu, care se va întâlni azi cu Tăriceanu pentru a discuta pe această temă.

Premierul „uită“ de normele BNR

„Eu am spus că importurile de vehicule second-hand vor omorî piaţa internă. (...) Cea mai eficientă măsură este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru maşinile noi“, a mai spus Tăriceanu. Comercianţii de maşini folosite au însă o viziune diferită. „Nu taxa de poluare auto a scăzut vânzările de maşini noi, ci noile norme de creditare care au îngreunat accesul oamenilor la împrumuturi“, a declarat, pentru EVZ, Dinu Nicolescu, consilier în cadrul Autovit, compania care operează cel mai mare târg auto din România.

Administraţia pentru Fondul de Mediu a anunţat că nu este de acord cu renunţarea la taxa de poluare.Instituţia are nevoie de această sursă de finanţare pentru proiecte care privesc mai ales energia regenerabilă. În perioada 1 iulie-octombrie s-au strâns din taxă peste 550 de milioane de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News