Sud-coreenii acuză autoritățile de neglijență

Sud-coreenii acuză autoritățile de neglijență

În timp ce echipele de salvare au recuperat până acum 121 de cadavre ale victimelor naufragiului, alte 181 de persoane fiind încă date dispărute, în Coreea de Sud a început un scandal legat de tendința autorităților de a trece cu vederea precauțiile privind siguranța, în goana după succesul economic.

Feribotul scufundat în 16 aprilie transporta 448 de pasageri, majoritatea elevi, și 150 de mașini și făcea legătura între portul Incheon și Insula Jeju. Experții maritimi, presa și oamenii obișnuiți au început să-și manifeste furia, pe rețelele de socializare, și să vorbeasacă despre „măsuri de siguranță incorecte și legislație prea lejeră pentru companii”.

Nava transporta de trei ori mai mulți pasageri decât era recomandat, se construiseră mai multe cabine de dormit, iar la bord nu existau doi căpitani, cum cere legea pentru călătoriile mai lungi, potrivit New York Times.

Președinta sud-coreeană, Park Geun-hye, care a criticat membrii echipajului, a precizat că relațiile de prietenie dintre autorități și firmele din domeniul naval ar fi putut contribui la catastrofă.

Decenii întregi sud-coreenii își numeau țara „patria dezastrelor”, din cauza numeroaselor accidente produse (prăbușiri ale avioanelor, ale podurilor, ale unor magazine, incendii), cauzate de neglijență și soldate cu sute de victime.

După 2003, numărul catastrofelor s-a redus, iar țara părea să fi atins standarde mai bune în domeniul siguranței construcțiilor și transportului. În Coreea de Sud, mor anual în accidente 31.000 de oameni (între care 3.000 de elevi) circa 12,8% din totalul deceselor, cea mai mare rată din țările dezvoltate ale lumii.