Succesul Voyo în România. Câți români s-au abonat la platforma de streaming a Pro TV
- Iulia Moraru
- 16 iunie 2023, 17:37
De câțiva ani încoace, platforma de streaming Voyo a devenit punctul central al promovării Pro TV. Toate posturile din cadrul grupului Pro s-au implicat activ în promovarea intensă a platformei de streaming în aproape fiecare pauză publicitară.
La fel ca în cazul posturilor de televiziune, și platformele de streaming concurează între ele pentru a atrage abonații. Astfel, Voyo și AntenaPlay se străduiesc să ofere o mulțime de beneficii utilizatorilor, organizând chiar și concursuri. Totuși, un aspect remarcabil este diferența de preț. Platforma Antenei 1 costă de două ori mai mult decât cea a Pro TV-ului.
Un abonament la Voyo are un preț lunar de 4 euro (TVA inclus), echivalentul a 23 de lei, în timp ce la AntenaPlay prețul lunar este de 8 euro (TVA inclus), adică 40 de lei.
Câți români s-au abonat la platforma de streaming a Pro TV?
Pro TV a realizat investiții considerabile în achiziționarea și crearea de conținut exclusiv pentru platforma Voyo. De câțiva ani, premiile Oscar sunt difuzate în direct exclusiv pe Voyo. În plus, marile show-uri și serialul „Las Fierbinți” au fost lansate inițial pe platforma de streaming, chiar cu o săptămână înainte de difuzarea lor la televizor
Platforma Voyo este disponibilă nu doar în România, ci și în alte țări unde Central European Media Enterprises (CME) desfășoară activități, cum ar fi Cehia, Slovenia și Bulgaria.
În România, Voyo se bucură de 100.000 de abonați, mai puțini decât în celelalte țări în acre este disponibilă. Dusan Svalek, director adjunct la CME, a afirmat într-un interviu că platforma Voyo va rămâne în categoria premium în care se află în prezent și nu există planuri de introducere a reclamelor, așa cum a făcut Netflix prin lansarea unei variante de abonament mai ieftine, care include și difuzarea de reclame, în anumite țări.
Svalek a subliniat că Voyo va continua să se concentreze pe furnizarea de conținut local de calitate.
De asemenea, a menționat că, în prezent, Voyo are 560.000 de abonați plătitori în Cehia și își propune să atingă un milion de abonați până în 2025. În schimb, platforma Voyo are aproximativ 160.000 de abonați în Slovenia și în jur de 100.000 de utilizatori în România, ceea ce reprezintă o dublare față de anul trecut. În Bulgaria, Voyo funcționează ca un serviciu de tip business-to-business, potrivit paginademedia.ro.