Autoritățile americane vor proceda „în câteva săptămâni” la un zbor de certificare al acestui aparat, etapă determinantă pentru reintrarea sa în serviciu.
Odată cu acest zbor de certificare se prefigurează o ieșire din criza care a blocat la sol acest tip de avion de un an de zile, în ciuda unei noi probleme detectată recent.
Aflat la Londra, Steve Dickson, directorul Agenției federale a aviației (FAA), principalul regulator aerian din Statele Unite, a declarat jurnaliștilor reuniți la Aviaton Club că speră ca zborul de certificare a lui Boeing 735 MAX va avea loc „în câteva săptămâni”.
În mod tradițional, la sfârșitul zborului de certificare, autoritățile aviației civile decid dacă autorizează sau nu o aeronavă să intre sau să reia serviciul.
În cazul modelului 737 MAX, acesta ar marca începutul sfârșitului unei crize istorice, a căror factură se ridică pentru moment la peste 18 miliarde de dolari pentru Boeing, fără a se socoti banii necesari eforturilor pe care compania va trebui să le facă pentru a-și restabili reputația și potențialele compensații ale familiilor victimelor rezultate din accidentele acestui aparat.
FAA a finalizat „în urmă cu câteva săptămâni” auditul său asupra modificărilor făcute de Boeing pe software-ul MCAS, implicat în accidentele Lion Air din 29 octombrie 2018 (189 de morți) și Etiopia Airlines pe 10 Martie 2019 (157 de morți), a declarat pentru AFP o sursă de reglementare.
În același timp, inginerii de la Boeing au detectat o nouă hibă legată de MCAS, software care ar trebui să împiedice avionul să intre în picaj, în special în cazul pierderii de viteză.
O altă problemă suplimentară de depășit: Boeing trebuie să furnizeze documentație referitoare formarea piloților, dar este de competența FAA să decidă care va fi cea mai bună modalitate de a-i antrena.