Studiu: trei din cinci români se feresc să lucreze pentru companii cu reputație proastă

Studiu: trei din cinci români se feresc să lucreze pentru companii cu reputație proastă

Puși în fața unei situații controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, românii nu s-ar teme să denunțe practicile

Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când își caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenței în interiorul companiei, dar și lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei și al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat și management. Mai mult, în situații critice, precum angajatori suspectați de evaziune fiscală, 37% din respondenți ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunța acest comportament autorităților statului.. Acestea sunt doar o parte dintre concluziile studiului „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații”, dat publicității de Rogalski Damaschin Public Relations

72% din angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă.

De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual. Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate.

Angajații români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.

Studiul mai arată că angajații nu s-ar sfii să denunțe eventualele practici ilegale ale companiilor.