„Copiii, despre care se considera ințial că sunt vectori potențiali importanți de răspândire a infecției cu coronavirus, nu par să joace acest rol.”
Nu există o legătură clară între redeschiderea școlilor și ratele de infectare cu cornavirus dintr-o țară, arată un recent studiu mondial.
Insights for Education, o fundație independentă cu sediul în Elveția, a efectuat cercetări în 191 de țări pe o perioadă de șase luni și a raportat că „deși opiniile rămân împărțite în privința momentului în care este sigură redeschiderea școlilor”, „analiza nu arată nici o corelație între redeschiderea școlilor și o creștere a ratei de infectare cu COVID-19”.
„S-a presupus că redeschiderea școlilor va duce la creșterea infecțiilor și că închiderea școlilor va reduce transmiterea”, a afirmat Dr. Randa Gro-Zachary, CEO al IfE, într-o declarație.
IfE a constatat că, în 52 de țări – printre care Franța și Spania - unde a reînceput școala în august și septembrie, ratele de infectare au fost mai mari în timpul vacanței decât în perioada în care au fost închise școlile din cauza epidemiei, arată studiul.
Pe de altă parte, în Marea Britanie și Ungaria, nivelurile de infectare au scăzut după ce școlile au fost închise, au rămas reduse în timpul vacanței și au început să crească după redeschidere.
„Analiza completă a celor 52 de țări nu confirmă existența nici unei corelații între faptul că școlile erau deschise sau închise și ratele de infectare”, scrie Reuters, citând studiul IfE.
La rândul său, Daily Telegraph notează:
„Analiza confirmă ceea ce oamenii de știință cred din ce în ce mai mult și anume că copiii, despre care se considera ințial că sunt vectori potențiali importanți de răspândire a infecției cu coronavirus, nu par să joace acest rol. Pe de altă parte, tot mai multe cercetări arată efectele negative ale ținerii copiilor departe de școală peste tot în lume.”
IfE avertizează că este „crucială combaterea «deficitului de învățătură din pandemie» pentru circa 711 milioane de copii din întreaga lume, care nu au mers la școală, alături de copiii care au revenit la școală, dar care s-ar putea confrunta cu „alte potențiale închideri”.
Grob-Zakhary a conchis:
„Este corect să ne punem întrebarea dacă riscurile de a rămâne în afara sistemului de educație nu sunt cumva mai mari decât cele de a reveni la școală.”