Strategia PER pentru PMB. Alexandru Pânișoară: Calea Victoriei trebuie să fie mai mult pietonală

Strategia PER pentru PMB. Alexandru Pânișoară: Calea Victoriei trebuie să fie mai mult pietonalăSursa foto: Facebook

Alexandru Pânișoară, candidat al Partidului Ecologist Român (PER), și-a prezentat, marți 26 martie, strategia pentru dezvoltarea Capitalei. Trebuie amintit că, tot ieri au apărut informații potrivit cărora candidatul PER pentru PMB a depus o plângere penală împotriva contra-candidatului Cătălin Cîrstoiu.

Strategia candidatului PER pentru a câștiga PMB

Alexandru Pânișoara, candidatul PER pentru PMB a fost întrebat de jurnaliști cum ar trebuie să arate Calea Victoriei. Cu alte cuvinte, reprezentanții presei l-au întevat dacă are de gând să transforme celebrul bulevard într-o zonă exclusiv pietonală.

„Calea Victoriei poate deveni pietonală. Eu, unul, aș face-o mai degrabă nu exclusiv pietonală, ci ocazional. Și sunt astfel de exemple în Italia, care e plină de astfel de tipuri de străzi în orașe. Toți cei care au mers în Italia știu despre ce vorbesc. Sunt aceste bulevarde, străzi, care pot avea un program anume de trafic auto. Atunci când nu e o cerință prea mare din partea pietonilor și devine pietonală atunci când face sens”, a declarat candidatul PER pentru primăria Capitalei.

Calea Victoriei

sursa foto. Inquam Photos / George Călin

Pânișoara a replicat că nu se impune că traficul de pe Calea Victoriei să fie deviat complet pe alte rute. Dar, ar fi benefic pentru pietoni ca din când în când circulația să fie restricționată. Însă, separat de aceste aspecte, candidatul PER a adus în discuție starea deplorabilă a clădirilor istorice de pe Calea Victorie.

Pânișoară, despre clădirile cu risc seimisc de pe Calea Victoriei

Clădiri care au fost incluse în lista imobilelor cu risc seismic despre care, adaugă Pânișoara, niciun candidat pentru PMB nu vorbește. Nicușor Dan, Piedone și Cătălin Cîrstoiu marșează pe teme ca fluidizarea traficului sau modernizarea rețelei de termoficare.

Ne aplecăm asupra idee de a fi pietonală, dar nimeni nu-și pune problema de riscurile la care ne expunem din cauza construcțiilor. Sunt foarte multe construcții cu bulină, cu risc seismic, iar asta e o problemă, e exact ca în Centrul Vechi, unde vedem frumos, amenajat cu vitrină, dar dacă ridicăm ochii… Ați văzut ce înseamnă un cutremur, nu e nevoie să mai vin eu și să mai spun ce pericol există.”

Clădire cu risc seismic

Sursa foto: Arhiva EvZ

Revenind la traficul de pe Calea Victoriei, Pânișoara este de părere că se impune ca zona să devină mai mult pietonală. Însă, într-o manieră în care nici circulația nu ar avea de suferit. Asta în condițiile în care în zonă sunt spații comerciale și mai multe reședinte ale riveranilor, scrie Pânișoara într-o postare pe Facebook.

Candidatul PER și planificarea traficului rutier pe Calea Victoriei

Soluția ar fi, completează candidatul PER, o mai bună planifiare a traficului sau descurajrea acceslui în zona centrală prin taxare suplimentară.

„Dar da, Calea Victoriei e o zonă care ar trebui să devină mai mult pietonală decât e acum. Acest lucru trebuie stabilit în cadrul unei planificări a traficului. Calea Victoriei se poate adapta astfel încât traficul să nu fie atât de tare afectat.

Dar aș face acest lucru ocazional pentru că sunt și riverani acolo, sunt și spații comerciale care au nevoie de aprovizionare și, pe lângă asta, tot ca în Italia dau exemplu, pentru că are orașe prietenoase cu partea de pietonal.

Există aceste zone de taxare în centru, astfel încât, fără să ai o măsură drastică de a închide efectiv circulația, descurajezi efectiv accesul. Dar, evident, trebuie folosite mijloace alternative ca să nu fie afectată calitatea vieții oamenilor”, a declarat Alexandru Pânișoară.