Strategia de apărare a României și dispariția câmpului de luptă. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR
- Radu Stefanescu
- 10 octombrie 2020, 07:20
Orson Welles a fost geniul care a regizat şi jucat capodopera „Citizen Kane” care alături, sau imediat după „The Seventh Seal” este în lista preferinţelor mele cinematografice.
Dar Orson Welles este primul care a arătat puterea multimediei. Pe 30 octombrie 1938, Orson Welles a transmis prin CBS, o emisiune radio, o adaptare de Halloween, a „World War” a invaziei marţienilor, opera merelui romancier britanic H.G. Wells.
Realizată ca o transmisie în direct, un reportaj de la locul faptei, piesa de teatru radiofonic a semănat panică şi teroare pe teritoriul Statelor Unite. Americanii chiar au crezut că marțienii invadaseră SUA. Ce vreți, proști paranoici! Media, multimedia, începea să-şi arate colţii, să arate că poate face agenda publicului, că poate influenţa şi convinge mulţimea... de orice, minciună, sau adevăr, dar mai ales minciună!
A fost repede confiscată, multimedia... de cine trebuie! Multimedia este principalul vector prin care se formatează opinia publică. Gândeşti pe baza a ceea ce ştii, ceea ce ți se spune și vezi, nu?
Dacă chiar vreţi să ştiţi adevărul, în anumite cercuri de peste țări și mări, se consideră ”persoane contaminate” cele care se uită mai mult de 120 de minute pe zi la tv. Deci, persoane care nu sunt de încredere! Excepţie fac canalele de sport şi de desene animate. În strucrurile sensibile, de exemplu, în armată, este interzis să te uiţi la tv, sau să asculţi radio, altul decât cel militar, sau să citeşti altfel de reviste şi jurnale decât cele militare. "Televiziunea şi ziarele este pentru tâmpiţii de civili!" îţi va urla în ureche orice sergent care te va prinde cu un ziar oarecare. Excepţie fac comicsurile!