Compania producătoare de bere belgiano-braziliană InBev se chinuieşte să revigoreze vânzările unuia dintre brandurile sale premium, Stella Artois, scrie „The Daily Telegraph“ în ediţia electronică.
Brandul, vechi de 80 de ani, trece printr-un moment dificil cauzat de scăderea vânzărilor.
În aprilie, pentru prima dată în ultimii 18 ani, Stella Artois a pierdut locul întâi în topul celor mai populare mărci de bere blondă premium în Marea Britanie, în faţa brandului danez Carlsberg. Conform companiei de studii de piaţă Nielsen, vânzările Stella Artois în Marea Britanie au scăzut în mai anul curent cu 7% în magazine.
Ani la rând, Stella Artois a fost brandul de bere premium numărul unu în puburile şi barurile din insulă. Acum nu mai este cazul. Graham Mackay, şeful celui mai mare grup producător de bere din lume, SABMiller, a vorbit deja despre „declinul prăpăstios“ al mărcii rivale Stella Artois. Stuart MacFarlane, şeful diviziei britanice a InBev, a reacţionat spunând că „uneori este mai uşor să vorbeşti despre ce nu merge bine cu brandul decât să spui ce merge bine“. „Stella Artois este o marcă foarte sănătoasă, care o duce foarte bine“, a adăugat el. Imagine de bere scumpă, preţ mic
Analiştii spun însă că de vină pentru declinul în vânzări al mărcii este identitatea „neclară“ a acesteia. Imaginea sa de bere de calitate, scumpă, este contrazisă de reducerile repetate de preţuri din magazine, care îi fac pe clienţi să se întrebe dacă mai au de-a face sau nu cu un produs de calitate superioară. Acest aspect a fost recunoscut şi de MacFarlane, care consideră că trebuie lucrat la acest aspect.
În aceste momente, InBev, cel de-al doilea mare producător de bere din lume după venituri, mai are de depăşit un moment important. Este vorba de preluarea producătorului american de bere Anheuser-Busch, deţinătorul popularului brand Budweiser, pentru care oferă 46 de miliarde de dolari. InBev mai deţine şi alte branduri populare de bere precum Beck’s, Leffe sau Brahma.