MAI anunță schimbări importante. Actele de stare civilă vor fi digitalizate și pot fi obținute în timp real
- Cristian Istrate
- 5 aprilie 2019, 14:27
Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) și Direcția Generală Comunicații și Tehnologia Informației (DGCTI), a pus bazele proiectului intitulat „Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă- SIIEASC”. Acest sistem va permite optimizarea eliberării şi gestionării certificatelor pentru naştere, căsătorie, divorţ şi deces, urmând să fie digitalizate documente de stare civilă emise în toată țara în urmă cu până la 100 de ani. De asemenea, este vizată reducerea timpul necesar procesării tranzacţiilor informaţiilor de stare civilă şi a cheltuielilor de stocare a acestor informaţii pentru administraţiile publice locale şi pentru administraţia publică centrală. Eliberarea certificatelor de stare civilă va fi posibilă în timp real.
Redăm comunicatul integral al Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date:
„Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) și Direcția Generală Comunicații și Tehnologia Informației (DGCTI) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), Ministerul Comunicațiilor şi Societății Informaționale (MCSI) și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE) organizează, în data de 04.04.2019, deschiderea oficială a proiectului intitulat „Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă- SIIEASC”.
Bugetul alocat proiectului este de 184.920.864,06 lei, din care 80% reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate (POC), iar diferența este suportată de la bugetul de stat. Proiectul durează 36 de luni, termenul de finalizare a acestui proiect fiind anul 2021.
Prin acest demers se urmărește eficientizarea activității serviciilor oferite cetățenilor și reducerea timpului de soluționare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă și eliberarea certificatelor specifice celor 4 momente primare de viață (naștere, căsătorie, divorț, deces). Eficientizarea activității presupune o mai bună colaborare între serviciile informatice de la nivel central și local în prelucrarea datelor, reducerea timpului de soluționarea a cererilor cetățenilor, ca urmare a digitalizării acestor operațiuni, precum și gestiunea electronică a acestor documente.
De asemenea, documentele de stare civilă emise în ultimii 100 de ani vor fi transpuse în format electronic. Tot ca urmare a implementării acestui proiect, vor fi achiziționate 42 de ghișee mobile pentru dotarea direcțiilor județene. Aceste autovehicule prevăzute cu echipamentele necesare vor permite actualizarea bazelor de date și eliberarea certificatelor de stare civilă în timp real, capabile să ajungă operativ la momentul în care sunt solicitări în comunități considerate vulnerabile sau unități spitalicești.”, se arată în comunicatul Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date.