Statul de funcții și de salarizare de la Metrorex a fost publicat azi. Astfel la compania care administrează metroul din București, sunt peste 5.156 de angajați.
Sporul de tunel la Metrorex. Potrivit statului de funcții, cel mai mare salariu net, adică bani în mână, este de 14.641 lei. La Metrorex există șapte directori, care conduc șapte direcții, printre care cea de Strategie, Juridică, de Exploatare sau Tehnică. Toți acești șapte directori primesc, net, 12.945 de lei, adică un pic sub peste 2.500 de euro.
Șefii de servicii sau de birouri nu sunt nici ei de neglijat, veniturile lunare ale acestora fiind de 10.749 lei. Un ”dispecer linii”, adică o funcție inferioară, câștigă și el 9.439 lei.
De remarcat este faptul că la Metrorex, 80 la sută dintre angajați câștigă lunar, net, mai mult de 5.000 de lei. Dacă la alte instituții, angajații primesc spor de ecran sau de praf, la Metrorex, se încaseaz sporul de tunel. Acest spor este în cuantum de 20 la sută din venitul încasat. Sporul de tunel la Metrorex.
La capitolul venituri, trebuie remarcat că directorul general are mai mulți consilieri, care sunt plătiți cu 9.417 lei.
Protest împotriva lui Drulă. Sporul de tunel la Metrorex.
Sindicatul angaților de la Metrou a organizat un protest în fața Ministerului Transporturilor. Protestul l-a vizat direct pe ministrul Cătălin Drulă.
Demnitarul s-a referit la mafia din cadrul sindicatului condus de liderul Ion Rădoi. În plus, Drulă a trimis Corpul de Control să verifice majorarea salariilor angajaților de la Metrorex, cu 18 la sută, în 2020.
Ion Rădoi a condamnat intenţia ministrului Transporturilor de a aplica la Metrorex măsuri de restructurare, fără a ţine cont de deficitul de personal existent şi de faptul că Metrorex este o unitate strategică de interes naţional.
Ministrul Drulă vrea să ucidă mafia de la metrou
Noul ministru de la Transporturi a scris pe facebook un mesaj care a aprins spiritele la Metrorex.
„Vreau să le transmit celor de la sindicat că metroul nu a fost construit pentru ei și bunăstarea lor si a „famigliilor” lor. Ci pentru cetățenii capitalei. Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit trebuie să aibă în centrul atenției călătorul. Nu nababul de sindicat”, a scris ministrul.
Și în trecut alți miniștrii au ăncercat să pună capăt dominației lui Ion Rădoi, la Metrorex, dar nu au reușit.
”Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat. Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat. Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, a mai scris ministrul Drulă.