Spionul din airbag. Milioane de mașini, spionate prin sistemele electronice

Spionul din airbag. Milioane de mașini, spionate prin sistemele electronice Sursa foto: Arhiva EVZ

Milioane de mașini sunt spionate prin intermediul sistemelor electronice montate de furnizorii de echipamente și constructorii de autoturisme.

Milioane de mașini sunt spionate prin sistemele electronice.

O firmă de supraveghere din Statele Unite se promovează lăudându-se că poate urmări orice mașină din lume, se arată într-un material publicat de Daily Mail. Reprezentanții companiei spun că singurele țări în care nu pot urmări un autoturism sunt Cuba și  Coreea de Nord. Firma cu pricina a colaborat cu armata Statelor Unite în trecut. Ea a vândut informații, pe care le colectează datorită tehnologiilor, și altor companii.

Reprezentanții companiei spun că pot obține și furniza, în timp real, informații despre aproximativ 15 miliarde de mașini în fiecare lună.

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania se numește The Ulysses Group și spune că poate monitoriza vehiculele în fiecare țară din lume. Mai puțin în Coreea de Nord și Cuba.

Materialul de promovare, în care compania își detaliază operațiunile, a ajuns la senatorul american Ron Wyden (Oregon). Acesta investighează companii care colectează datele consumatorilor și le vând unor terțe persoane.

Milioane de mașini, spionate prin sistemele electronice

Conform informațiilor din material, spionii pot urmări mașinile prin senzorii instalați pe diverse piese ale acestora. Aceșștia sunt instalați fie de compania producătoare, fie de furnizorii de echipamente.

Senzorii colectează informații precum starea airbagului, a centurii de siguranță, temperatura motorului sau locația. Aceste date sunt transmise producătorilor auto, dar pot fi obținute și de companiile de supraveghere și vândute.

Prin intermediul acestora, datele sunt vândute mai departe, fie companiilor private – de regulă de asigurări - fie unor agenții guvernamentale sau armatei. De asemenea, informațiile despre anumiți consumatori pot ajunge chiar și la alte tipuri de organizații.

O gamă largă de clienți

The Ulysses Group nu a specificat în document care sunt clienții cărora le oferă spre vânzare acest tip de informații. Datele privind localizarea mașinilor sunt de interes pentru companiile de asigurări și pentru cele din sectorul financiar. De asemenea, ele sunt utile și pentru agențiile guvernamentale de siguranță națională. Acestea confirmă că doresc acces la astfel de informații pentru supravegherea anumitor persoane.

De altfel, compania își promovează serviciile tocmai pentru a fi folosite în operațiuni militare.

„Credem că acest serviciu va contribui la eficientizarea activității de spionaj și supraveghere. De asemenea, va reduce costurile și timpul pentru căutarea și identificarea țintelor mobile de interes”, se arată în document.

Compania oferă o hartă cu locațiile vehiculelor răspândite în zone de interes. Într-o secțiune de text se arată că pot fi localizate geografic, până la 25 de milioane de autovehicule.

Grupul Ulysses își promovează serviciile lăudându-se cu colaborările pe care le-a avut cu diverse unități ale Armatei Statelor Unite.

O industrie aflată în umbră

Documentul a fost obținut de senatorul Ron Wyden, un democrat care reprezintă statul Oregon.

Purtătorul de cuvânt al lui Wyden, Keith Chu, a declarat pentru că senatorul este îngrijorat de această industrie care acționează în umbră.

„Se știu prea puțin despre modalitatea de achiziție și vânzare a informațiilor private despre consumatori”, a spus Keith Chu.

„Senatorul Wyden desfășoară o investigație cu privire la vânzarea de date cu caracter personal. În special prin intermediul brokerilor de date, pentru a aduce în lumină această industrie care se dezvoltă în umbră”, a mai spus Keith Chu.