

Dan Șova a precizat că accesul în port este o "situație anecdotică, aproape". "Fiecare operator din port are bariera lui, deși în mod normal controlul pentru accesul în port ar trebui să se facă și se face la poarta principală din port. Eh, după ce treci de poarta principală, fiecare operator are bariera lui și până să ajungi la locul pe care trebuie să-l controlezi, se rezolvă lucrurile, ca să fiu mai exact," a declarat ministrul.
Dan Șova a precizat că, pe partea fiscală, controlul va fi realizat de Agenția Națională de Administrare Fiscală iar Ministerul Transporturilor va verifica modul de exercitare a drepturilor pe care le au concesionarii, tarifele pe care le plătesc ei în port.
Șova susține că aceia care se opun transferului a 13% din acțiunile portului către Primăria Constanța și scoaterii a 15% din titluri pe bursă au motive nelegitime în acest sens.
"Eu vă spun că motivele pentru care se opun sunt nelegitime, nu au legătură cu ideea de transparentizare a activității portului și de creșterea profitabilității, apără niște interese individuale, personale, care nu au legătură în niciun caz cu interesele României. Dar vom rezolva încet, încet. De fiecare când te apropii de un buboi, există o reacție. Și ne-am învățat, deja, ca reacția să fie aparent legitimă. În cazul portului Constanța, este ilegitimă, că dacă ar fi legitimă nu am avea peste 50% evaziune fiscală în Portul Constanța, din păcate", a adăugat Dan Șova.
Portul Constanţa este declarat de mai multe acte nomative ca fiind infrastructură strategică, iar în legislaţia care reglementează activitatea regiilor se specifică faptul că nu există transfer gratuit de acţiuni şi nu se poate pierde pachetul majoritar de 51%.