Șova ia la puricat Portul Constanța. Miza din spatele controlului: preluarea portului de către Radu Mazăre

Șova ia la puricat Portul Constanța. Miza din spatele controlului: preluarea portului de către Radu Mazăre

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat duminică la Oradea că ministerul va demara, în cursul lunii iunie, controale în Portul Constanța privind modul de exercitare a contractelor de concesiune, accesul în port și vizează, mai ales, evaziunea fiscală, despre care Șova spune că este de peste 50%. Edilul Constanței, Radu Mazăre, a declarat, în repetate rânduri, că vrea să preia majoritatea acțiunilor portului, deși juriștii spun că un eventual transfer al zonei strategice de la Ministerul Transporturilor către Primăria Constanța ar fi ilegal.

Dan Șova a precizat că accesul în port este o "situație anecdotică, aproape". "Fiecare operator din port are bariera lui, deși în mod normal controlul pentru accesul în port ar trebui să se facă și se face la poarta principală din port. Eh, după ce treci de poarta principală, fiecare operator are bariera lui și până să ajungi la locul pe care trebuie să-l controlezi, se rezolvă lucrurile, ca să fiu mai exact," a declarat ministrul.

Dan Șova a precizat că, pe partea fiscală, controlul va fi realizat de Agenția Națională de Administrare Fiscală iar Ministerul Transporturilor va verifica modul de exercitare a drepturilor pe care le au concesionarii, tarifele pe care le plătesc ei în port.

Șova susține că aceia care se opun transferului a 13% din acțiunile portului către Primăria Constanța și scoaterii a 15% din titluri pe bursă au motive nelegitime în acest sens.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Eu vă spun că motivele pentru care se opun sunt nelegitime, nu au legătură cu ideea de transparentizare a activității portului și de creșterea profitabilității, apără niște interese individuale, personale, care nu au legătură în niciun caz cu interesele României. Dar vom rezolva încet, încet. De fiecare când te apropii de un buboi, există o reacție. Și ne-am învățat, deja, ca reacția să fie aparent legitimă. În cazul portului Constanța, este ilegitimă, că dacă ar fi legitimă nu am avea peste 50% evaziune fiscală în Portul Constanța, din păcate", a adăugat Dan Șova.

Portul Constanţa este declarat de mai multe acte nomative ca fiind infrastructură strategică, iar în legislaţia care reglementează activitatea regiilor se specifică faptul că nu există transfer gratuit de acţiuni şi nu se poate pierde pachetul majoritar de 51%.