Luni seara, ministrul Educației a vorbit despre pregătirea elevilor în această perioadă grea de pandemie. Conform oficialului, tezele în format fizic sunt singurele care pot arăta cadrului didactic cât de multă materie a acumulat fiecare elev din orele online. Dacă aceasta evaluare nu va fi corectă, profesorii nu pot interveni pentru a remedia problemele, mai ales în cazul elevilor care au de susținut un examen la finalul anului.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, susține că înțelege situația dificilă prin care au trecut atât elevii, cât și profesorii în perioada pandemiei. Cu toate acestea, evaluarea lor trebuie să fie făcută într-un mod cât mai corect, pentru a se vedea informațiile acumulate de fiecare elev în parte. Tocmai din acest motiv ministrul este convins că tezele trebuie să se susțină în format fizic.
"Dacă nu avem aceste teze care să-i redea fiecărui cadru didactic imaginea corectă asupra stadiului în care se află elevul din perspectiva procesului de învăţare, acel profesor nu va avea şansa să intervină cu măsuri remediale, să repare, să compenseze ceea ce a pierdut elevul”, susţine ministrul.
Sorin Cîmpeanu a vorbit despre cadrele didactice care nu consideră tezele în format fizic un lucru oportun având în vedere situația epidemiologică. Oficialul a susținut că înțelege pe deplin îngrijorarea acestora și dificultatea în ceea ce privește mersul la școală, însă este o acțiune absolut necesară pentru evaluarea corectă a fiecărui elev în parte.
"Da, cu siguranţă nu este simplu. Şi pe noi, dacă suntem oneşti, ne încurcă uneori mersul la serviciu, dar totuşi mergem la serviciu. Ştiu că încurcă, ştiu că e greu, ştiu că e complicat, dar în acelaşi timp ştiu că avem profesori responsabili care doresc să evalueze şi să ştie că cel care e evaluat este elevul care trebuie să primească nota şi nu în online, în care cel care este evaluat poate fi un părinte, un profesor, un frate mai mare, poate fi oricine", a afirmat Sorin Cîmpeanu, luni seară, la Digi 24.
Elevii sunt cei mai afectați de situația epidemiologică, însă trebuie evaluați corect
Ministrul Educației susține că elevii sunt cei mai afectați de această situație epidemiologică, însă „tocmai pentru că este nevoie pentru a compensa, a repara ceea ce au pierdut, este nevoie de o evaluare corectă, onestă, iar acea evaluare corectă, onestă în momentul de faţă rămâne doar teza cu prezenţă fizică, faţă în faţă”.
În declarațiile făcute de oficial luni seara, acesta a reamintit faptul că Ministerul Educației a redus numărul de teze, tocmai pentru că înțelege dificultatea acestei perioade. Sorin Cîmpeanu insistă pe susținerea tezelor în format fizic, menționând că evaluarea este extrem de importantă în cazul elevilor care au de susținut un examen important la finalul acestui an.
"Măcar la acele discipline, în gimnaziu, unde elevii vor da examen de Evaluare Naţională, dacă vom avea o generaţie unde elevii vor merge direct într-un examen real fără să fie pregătiţi nici măcar prin aceste teze, elevii sunt cei care vor pierde. Dacă nu avem aceste teze care să-i redea fiecărui cadru didactic ce nu este înlocuit şi nu poate fi înlocuit - imaginea corectă asupra stadiului în care se află elevul din perspectiva procesului de învăţare - acel profesor nu va avea şansa să intervină cu măsuri remediale, să repare, să compenseze ceea ce a pierdut elevul, pentru că nu va vedea ce a pierdut elevul. În teză, profesorul vede ce a pierdut şi poate interveni. Deci este al doilea motiv pentru care tezele sunt în interesul elevilor”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.