Guvernul a adoptat reabilitarea traseului de pe Valea Doftanei. Execuția lucrărilor va dura aproximativ 42 de luni, perioadă în care nervii șoferilor vor fi puși la încercare. Acest traseu este o rută alternativă pentru cei care voiau să evite aglomerația de pe Valea Prahovei, accesibilă doar autovehiculelor 4x4.
Miercuri, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Acest traseu era o rută alternativă pentru șoferii care voiau să evite aglomerația de pe Valea Prahovei, însă era accesibilă doar autovehiculelor 4x4, având sectoare neasfaltate.
Execuția lucrărilor va dura aproximativ 42 de luni, anunță Guvernul.
„Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A”, a transmis miercuri Guvernul.
Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km. Valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov.
Se începe modernizarea infrastructurii din România
Miercuri, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat pe rețelele de socializare că au fost depuse 11 oferte pentru modernizarea secțiunilor Timișoara – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad.
„După semnarea contractelor vor fi modernizați aproximativ 76 de km de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h.
Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei și vor fi finanțate prin Fonduri Externe Nerambursabile.
Pentru fiecare contract în parte durata pentru proiectare și execuție va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 de luni execuție”, a anunțat Sorin Grindeanu pe pagina personală de Facebook.
Ministrul Transporturilor susține că traseul celor două loturi de calea ferată se va dubla. De asemenea, oficialul precizează că vor fi modernizate inclusiv instalațiile de energoalimentare, liniile de contact, telecomunicațiile, semnalizarea și centralizarea.
„Lotul 3 (Timișoara Est – Ronaț Triaj) pentru care au fost depuse 6 oferte are o lungime de 13,86 km.
În plus se vor mai executa lucrări de construcţie, reconstrucție, reparaţii sau reabilitare la: -3 poduri -3 podeţe -9 pasaje denivelate -1 trecere la nivel Se vor construi și 2 podeţe de descărcare.
Lotul 4 (Ronaț Triaj – Arad) pentu care au fost depuse 5 oferte, are o lungime de 55 km.
Contractul va cuprinde și modernizarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăț pe o distanță de cca 7 kilometri.
Și pe lotul 4 se vor executa lucrări de reconstrucție, reparaţii sau modernizare la: -6 poduri -30 podeţe -7 treceri la nivel -15 pasaje denivelate Vor fi construite și 9 podeţe de descărcare”, a mai precizat ministrul Transporturilor.