Șoferii români vor avea parte de noi tronsoane de autostradă. Când vor fi inaugurate şi care sunt traseele mult așteptate

Șoferii români vor avea parte de noi tronsoane de autostradă. Când vor fi inaugurate şi care sunt traseele mult așteptate Sursa foto: Arhiva EVZ

După un an 2022 prost cu privire la infrastructură, în care clasa politică s-a arătat dezinteresată, România are șansa unică de a depăși în 2023 borna de 100 de kilometri de drum de mare viteză. Mai exact, Asociația Pro Infrastructură a avansat cel mai optimist scenariu, şi anume, un record absolut de 167 de kilometri de Autostradă și Drum Expres pentru anul viitor.

Asociația Pro Infrastructură se arată extrem de optimistă în ceea ce privește infrastructura din România avansând ideea că vor fi 167 de kilometri de Autostradă și Drum Expres, de trei ori mai mult decât rezultatele de anul acesta, 40 de kilometri pe Drumul Expres Craiova-Pitești și 13 kilometri de autostradă așteptați în decembrie între Sibiu și Boița (lotul 1).

Astfel, potrivit Asociației, la finalul anului viitor vor fi 78 de kilometri de șosea de mare viteză pe loturile Alsim Alarko - Autostrada de Centură București Sud ( aprox. 33 km.), Drumul Expres Craiova Pitești - lot 3 ( 31 km.) și 14 kilometri lotul Nurol pe A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău.

Românii au nevoie de mult noroc

Ținând cont că în 2020 România a inaugurat doar 54 de kilometri de autostradă și numai 34 de kilometri în 2021, vestea aceasta poate fi catalogată ca fiind un lux pentru șoferii din România.

Ne puteți urmări și pe Google News

Asociația Pro Infrastructură anunţă că  într-un scenariu ultra-optimist, s-ar putea găsi o soluție provizorie de încărcare/descărcare în DJ100 la Afumați. Antreprenorul are motivația și puterea să devanseze inaugurarea întregului lot, dar și CNAIR trebuie să-i ceară acest lucru și să facă demersurile birocratice necesare.

„Chiar dacă nu ar fi o variantă optimă de conectare cu DN2, în opinia noastră efortul birocratic, financiar și tehnic este justificat deoarece oferă o alternativă traficului metropolitan de nord și celui de tranzit. Asta mai ales în contextul în care CNAIR tergiversează să acorde chinezilor de la CCECC contractul pe lotul 3 al A0 Nord, cel care include nodul A0-DN2, licitația fiind lansată în 06.06.2019, adică în urmă cu 3 ani și 4 luni”.

Ce prevede anul 2023 la numărul de kilometri de autostradă

2022 va rămâne în istorie ca un an mediocru la numărul de kilometri de autostradă și drum expres inaugurați. Anul acesta se mai prevede: 13,17 km, secțiunea din A1 între Sibiu - Boița. Per total 53 km cu cei 40 de kilometri de pe Drumul Expres Craiova - Pitești care ocolesc Balșul și Slatina și care au fost inaugurați complet în vară. Urmează Pasajul de la Domnești, o certitudine pentru 15 noiembrie.

Ce proiecte vor fi finalizate aproape cu certitudine în 2023: total: 78,8 km / A0 Sud între A2 și DN6 (33,5 km), DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km), A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km) / PLUS restanțele de anul acesta: Podul peste Dunăre de la Brăila și cei 22 km drum de legătură, pasajele giratorii de pe centură de la Berceni și Oltenița.

Ce proiecte au doar șanse până la final de 2023: 10 km din A0 Nord între DN1 și A3, 18 km din A0 Sud - Lotul 3 între A1 și DN6, Drumul Expres Galați - Brăila (11 km), Drumul expres care leagă Oradea de A3 (19 km), A3 Nădășelu - Zimbor (30,06 km). Autostrăzile inaugurate în 2022

Ne apropiem simbolic de de borna simbolică de 1.000 km

Adică de 955 km de autostradă și 40 km de drum Expres. Pe lângă aceste proiecte, la finalul anului va mai fi bifată o inaugurare importantă, şi anume finalizarea pasajului de la Domnești, un pasaj de tip giratoriu-suspendat peste Centura Capitalei - un proiect început încă din 2017, măcinat de probleme, schimbări de proiect sau insolvența constructorului. Pe 15 noiembrie este momentul stabilit pentru deschiderea circulației pe pasajul Domnești. (Constructor: Tracon / Cost: 91,5 mil lei).

Un alt proiect ce mai are șanse pur teoretice să fie gata este Drumul Expres Galați - Brăila (11km / Cost: 371 mil. lei), acolo unde, deși românii de la UMB lucrează de zor și ar avea capacitatea de o finalizare la timp, autoritățile au pus bețe-n roate proiectului și nu au putut elibera și preda încă amplasamentul viitorului pod peste Siret.

Soarta Autostrăzii A3. Sectorul Nădășelu-Zimbor

Autostrada A3. Sectorul Nădășelu-Zimbor (30,06 km) are din ce în ce mai puține șanse să fie dat în trafic anul viitor. CNAIR nu a aprobat nici până astăzi cele două modificări de soluții tehnice la Nădășelu și Topa Mică. Fiecare zi de indecizie și tergiversare amână deschiderea, tot mai improbabilă.

Totodată, putem visa și la segmentul Colonești-Albota (circa 18 km). În nord-vest, pe drumul de legătură dintre Autostrada A3 și Centura Oradea, austriecii de la Strabag fac o demonstrație de forță și au șanse foarte bune să deschidă cei aproximativ 13 km de drum expres veritabil spre finalul anului 2023, înainte de termen, potrivit proinfrastructura.ro.