Șoferii nu vor mai putea utiliza anvelopele all-season, începând cu luna octombrie a acestui an. Studiile arată că vehiculele echipate cu astfel de cauciucuri sunt responsabile pentru producerea unui număr ridicat de accidente.
Din motive de siguranță pe șosele, oficialii europeni au decis să interzică folosirea anvelopelor de tip all-season. Acestea pot fi recunoscute după marcajul M+S. Măsura reprezintă o lovitură pentru cei ce preferau acest tip de cauciucuri, care acopereau toate sezoanele.
Șoferii primesc o veste proastă
Anvelopele de tip all-season nu sunt foarte sigure pe timpul sezonului rece, sunt de părere specialiștii. O serie de studii arată că șoferii aflați la volanul unor vehicule astfel echipate au produs mai multe accidente. Conform statisticilor, anvelopele de tip all-season reprezintă un compromis.
Acestea au fost dezvoltate de producători pentru a satisface pretențiile celor care nu doresc să folosească două seturi de anvelope. Pe de altă parte, însă, studiile arată că acestea nu sunt eficiente nici iarna pe zăpadă, dar nici vara în condiții de temperaturi ridicate.
Interdicția este o veste neplăcută pentru șoferii români care preferă anvelope all-season din motive economice. Aceștia nu vor să achiziționeze câte un set pentru sezonul cald și altul pentru sezonul rece. Ei vor trebui să se conformeze, dat fiind că reglementările impuse de Uniunea Europeană au drept scop îmbunătățirea siguranței rutiere în timpul sezonului rece, conform capital.ro.
Anvelopele all-season, riscuri pentru trafic
Șoferii care preferă anvelopele all-season, marcate cu M.S., M+S sau M&S, riscă să fie implicați în accidente rutiere. Experții sunt de părere că aceste anvelope sunt ineficiente la frânare, indiferent de anotimp. Mai mult, se uzează mult mai rapid în comparație cu anvelopele speciale pentru fiecare sezon.
Statisticile europene arată că există un număr semnificativ de accidente rutiere cauzate de șoferii care conduc mașini echipate cu anvelope all-season. Acest vehicule au o distanță de frânare mult mai mare decât anvelopele dedicate sezoanelor specifice.
Anvelopele de iarnă sunt singurele care îndeplinesc standardele reale de circulație în condiții de iarnă. Șoferii pot identifica aceste cauciucuri după simbolul 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Este ușor de recunoscut prin imaginea cu trei vârfuri de munte și un fulg de zăpadă în interior.
Simbolul 3PMSF este standardizat și monitorizat de autoritățile UE. Astfel, certificatele de garanție atestă că produsul a trecut prin teste riguroase și este potrivit pentru utilizare în condiții meteorologice dificile. În special sunt recomandate când temperatura scade sub 7 grade Celsius.
Șoferii pot circula cu anvelope de vară și în sezonul rece
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii, în principiu, pentru șoferii care circulă în sezonul de iarnă, în perioada noiembrie-martie. Conform unor reglementări noi, ei pot utiliza pe timp de iarnă anvelope de vară, dar numai în anumite condiții.
Este interzis ca șoferii să iasă cu mașinile pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă sau polei dacă vehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă. Cu alte cuvinte, anvelopele de vară pot fi utilizate doar dcacă vremea este favorabilă, iar carosabilul este uscat.