Șoferii agresivi urmează să fie supuși unei educații aspre. Lista gesturilor din trafic care nu vor mai fi tolerate în 2022

Șoferii agresivi urmează să fie supuși unei educații aspre. Lista gesturilor din trafic care nu vor mai fi tolerate în 2022

Anul 2022 ar putea fi unul dificil pentru șoferii care nu doresc să își controleze gesturile în trafic. Codul Rutier ar putea fi modificat. Se pregătesc mai multe sancțiuni și măsuri aspre împotriva celor care au atitudini agresive. Unele proiecte de lege au fost deja adoptate tacit de Senatul României, urmând să fie supuse la vot și în Camera Deputaților, for decizional în acest caz.

Gesturile agresive ale șoferilor ar putea fi sancționate cu sume importante de bani. De la claxonatul inutil sau în moduri repetate până la accelerarea prin patinare excesivă a roților, românii ar putea fi amendați cu sume cuprinse între 1.305 și 2.900 lei, potrivit unui proiect legislativ depus de guvernanți.

Gesturile considerate agresive în trafic

  • Flash-uri și claxoane repetate;
  • Slalom printre autoturisme;
  • Circulație foarte aproape de un alt vehicul;
  • Accelerarea autoturismului prin patinare excesivă a roților;
  • Întoarcerea mașinii prin utilizarea frânei de mână;
  • Conducerea motocicletei pe o singură roată.

Nici șoferii care poartă discuții la telefon nu vor fi tolerați. Potrivit noilor prevederi legislative ce vizează Codul Rutier, acestora li s-ar putea retrage permisul de conducere pentru o perioadă de 30 de zile.

Codul rutier ar putea suferi modificări

În altă ordine de idei, o altă inițiativă ce a trecut tacit de Senat și care urmează să fie supusă probării în Camera Deputaților, promulgată de preşedinte şi apoi publicată în Monitorul Oficial, arată că procedura de acordare a amenzilor pentru cei care încalcă reglementările din trafic ar putea să fie supusă unor modificări.

Ne puteți urmări și pe Google News

Șoferii care încalcă legea ar urma să primească amenzi automat în baza imaginilor filmate de sistemul de camere de supraveghere, fie ele fixe sau mobile.

Sistemul video de monitorizare ar urma să transmită automat la adresa proprietarului autoturismului filmat când încalcă legea o fotografie care să servească drept probă. Odată cu aceasta va fi transmis și procesul-verbal de constatare a contravenţiei.

„Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres.

Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional «Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie»”, se arată în proiectul de lege adoptat de Senat.

Ce s-a întâmplat cu punctul de amendă

Pe lângă toate aceste măsuri, noul an vine și cu o veste bună pentru șoferii români. Guvernul a stabilit plafonarea punctului de amendă. Conform OUG 130/2021, între 1 ianuarie 2022 și 31 ianuarie 2023, punctul de amendă va rămâne la valoare de 145 de lei. Această măsură a început în anul 2018 și este nu este exclus ca ea să se mențină și în 2023. În acest sens, o confirmare va veni până la finalul anului 2022.

Conform Codului Rutier, valoarea unui punct amendă reprezintă “10% din salariul minim brut”, ceea ce ar fi însemnat ca în 2022 valoarea acestuia să crească. La ora actuală, salariul minim brut este de 2.300 de lei, iar din ianuarie 2022 acesta va crește la 2.550 de lei. Dacă autoritățile nu interveneau din nou, un punct amendă ar fi ajuns, în ianuarie 2022, la valoarea de 255 de lei.