Anul 2024 aduce noi schimbări pentru șoferi. În parcările de la supermarketurile și magazinele din Germania, mașinile circulă în mod normal în jurul regulii „dreapta are prioritate”. Recent, instanța a luat o nouă decizie.
În parcările de la supermarketurile din Germania, mașinile circulă în jurul regulii „dreapta are prioritate”. Acum, această regulă pentru șoferi se va schimba.
Reguli noi pentru șoferi în supermarketuri
Începând cu acest an, „ADAC”, Curtea Federală de Justiție (BGH) a decis că „dreapta înainte de stânga” nu se aplică „în locurile de parcare publice fără o reglementare expresă a dreptului de trecere”.
Acest lucru este valabil și pentru parcările de la Kaufland și Lidl. În dosarul în care Curtea Federală de Justiție a pronunțat verdictul, doi șoferi s-au ciocnit într-o parcare a unui magazin. Nu s-au putut vedea din cauza unui camion parcat. Șoferul care venea din dreapta a ajuns în justiție, dar a câștigat doar parțial. Daunele au fost împărțite între 30 și 70 la sută în favoarea reclamantului.
Este responsabilitatea utilizatorilor drumului să cunoască și să poată aplica regulile actuale.
Anul 2024 a venit cu noutăți în legile din Germania
Legea nu este valabilă doar pentru germani, ci pentru toți conducătorii auto care trec ori locuiesc în orașe din Germania. Printre aceștia se numără și foarte mulți șoferi români.
Autoritățile spun că această modificare a fost făcută, întrucât benzile din parcările magazinelor nu sunt intersecția a două străzi. Astfel, conducătorii auto trebuie să circule cu grijă și să respecte întocmai semnele de circulație care sunt puse în parcările magazinelor.
Șoferii sunt sfătuiți să meargă cu grijă și să se uite după semnele de circulație puse în parcările supermarketurilor, căci fiecare retailer are dreptul să impună regulile lui de circulație. În parcările marilor magazine nu se mai pun în aplicare regulile normale de circulație, precum prioritatea de dreapta.
Reguli noi de parcare pentru șoferi și în zonele de odihnă de pe autostrăzi
Statelor UE li se permite să limiteze timpul de parcare petrecut în zonele de odihnă de pe autostrăzi. Condiția prealabilă este totuși să existe suficiente locuri de parcare alternative disponibile de la furnizorii privați pentru camioane, după cum a decis în decembrie Curtea Europeană de Justiție.
Procedând astfel, Curtea Europeană de Justiție a respins acțiunea introdusă de Comisia UE împotriva Danemarcei.
În 2018, Danemarca a limitat timpul maxim de parcare pentru șoferi în zonele de odihnă publice de pe autostrăzi la 25 de ore. Comisia UE a considerat aceasta ca o restricție inadmisibilă a liberei circulații a mărfurilor și a inițiat proceduri de încălcare a dreptului comunitar împotriva Danemarcei.