Mai mulți șoferi americani au devenit victime ale unor dispozitive care, în mod normal, ar fi trebuit să-i protejeze. Este vorba despre un model de airbag auto, produse de compania Takata.
Producătorul japonez Takata a fost preluat, în 2017, de grupul american Key Safety Systems (KSS) într-o tranzacţie la nivel global. Compania deținea trei fabrici în România, dintre care una care produce airbaguri la Sibiu.
Șoferi uciși de airbaguri
Încă un deces a fost atribuit în Statele Unite dispozitivelor de umflare a airbagurilor produse de Takata. Conform statisticilor s-a ajuns la un număr de 28 de șoferi morți din cauza acestor echipamente menite să salveze vieți.
Potrivit informațiilor furnizate de National Highway Traffic Safety Administration, incidentul datează din anul 2018. Șoferul a fost ucis într-un vehicul Honda, pe o șosea din Alabama. Autoritățile de trafic nu au dat alte detalii despre incident.
Organizaţia a subliniat că este nevoie ca oamenii să înlocuiască acest tip de airbaguri, mai ales că au fost retrase de pe piață.
Reprezentanții companiei Honda au precizatcă decesul din Alabama a avut loc în comitatul Etowah. Un autovehicul Honda Civic 2004 a fost implicat într-un accident provocat de viteza foarte mare. Din acest motiv a fost destul de complicat să se determine cauza care a dus la moartea șoferului.
Producătorul Takata a folosit un sistem periculos
Airbagurile produse de compania Takata pentru a-i proteja pe șoferi foloseau nitrat de amoniu pentru a provoca o mică explozie. Astfel, pernele de protecție se umflau în caz de accident. Conform informațiilor furnizate de specialiști, în timp, substanța explozivă se poate deteriora din cauza căldurii şi umidităţii ridicate.
În aceste condiții, explozia era mult prea puternică, decât era estimat. Astfel, dispozitivul arunca în aer un recipient metalic care acționează ca un şrapnel în compartimentul pasagerilor.
În acest context, mai mult de 400 de persoane din Statele Unite au fost rănite.
36 de șoferi uciși la nivel internațional
Airbagurile produse de Takata au provocat un număr de 36 de morți, între șoferi, la nivel mondial. Victimele provin din Malaezia, Australia şi Statele Unite.
Compania Takata și-a declarat falimentul în anul 20017. La acel moment, fabricile sale au fost preluate de un alt producător de componente auto, Key Safety Systems (KSS). Valoarea tranzacției a fost de 1,58 mld. dolari. KSS este lider în sisteme de siguranţă.
În România, producătorul japonez Takata a deținut trei fabrici. Prima unitate de producție a fost deschisă la Arad în anul 1996. Tot aici a fost deschisă și o a doua fabrică. În ambele unități compania producea centuri de siguranță pentru șoferi și pasageri, dar și volane.
După încă opt ani, a demarat producția de sisteme airbag la fabrica din Sibiu.