Atenție la magazinele online chinezești! Returul costă cât produsul și „vorbești” cu roboți

Atenție la magazinele online chinezești! Returul costă cât produsul și „vorbești” cu roboți Sursă foto: Dreamstime.com

Magazinele on-line chinezești Shein și Temu devin tot mai populare în rândul românilor, dar prețurile mici vin cu o mulțime de probleme grave, se plâng clienții.

Shein și Temu, două dintre cele mai mari magazine online chinezești, devin tot mai populare și în rândul clienților români. Datele indică faptul că pe cele două site-uri sunt plasate zilnic peste 10.000 de comenzi doar din România. Clienții au la dispoziție o gamă largă de produse, iar majoritatea își cumpără haine, accesorii și electronice.

Shein și Temu, tot mai populare printre clienții români

Deși magazinele online Shein și Temu își atrag clienții cu prețurile mici, experții avertizează că produsele respective au o calitate îndoielnică. În plus, în cazul unui produs defect, procesul pentru recuperarea banilor este anevoios și de multe ori nu merită.

Costul returului este mult prea mare. În pofida acestui impediment, cele două magazine urmăresc să detroneze gigantul Amazon, prin fuziunea cu principalii jucători de pe piața americană. Compania deținută de Jeff Bezos este lider global pe sectroul de retail onlin. Anul trecut Amazon a raportat vânzări de peste 500 de miliarde de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News
Amazon, depozit, companie

Amazon a început să folosească roboți bipezi în depozitele sale. Sursa: Arhiva EVZ

Un portofoliu de 90 de milioane de clienți

Spre deosebire de compania lui Bezos care are în portofoliu peste 300 de milioane de utilizatori, Shein are doar 90 de milioane, din care 17 milioane sunt din Statele Unite. La capitolul vânzări, Shein a înregistrat comenzi de peste 22 de miliarde de dolari.

Pe de altă parte, Temu, cel de-a doilea retailer chinez, intrat pe piața în 2022, a reușit să-și creeze un portofoliu de clienți de peste 70 de milioane de utilizatori, doar din Statele Unite, mult peste Shein.

Pentru a atinge aceste performanțe, Temu a investit peste 3 miliarde de dolari în reclame pe Facebook, TikTok sau Instagram. Temu estimează că vânzările de anul trecut au depșit 13 miliarde de dolari.

Doar în SUA, Shein deține un portofoliu de 17 milioane de clienți

Sursa foto: Google

Reclamații la adresa retailer-ului online Shein

Toate cele trei companii comercializează o gamă variată de produse, de la articole vestimentare până la electrocasnice. Dar, retailerii chinezi au câștigat teren cu prețurile foarte mici. Clienții își pot cumpăra haine de la 5 dolari. Însă prețurile mici aduc dezavantaje mari.

Nu puține sunt cazurile când mărimile nu se potrivesc sau prezintă defecte iremediabile. Materialele sunt de o calitate îndoielnică și ajung în coșul de gunoi după câteva purtări. Cât despre reciclare, nici nu se pune problema. Când vine vorba de retur, mulți clienți s-au lăsat păgubași deoarece costul returnării depășește de multe ori valoarea produsului.

De asmenea, clienții Shein și Temu au reclamat fatpul că atunci când au cerut sprijin pentru a face un retur au fost direcționați către un robot online care nu a fost capabil să ofere o soluție, potrivit Digi 24.