Pe măsură ce valoarea ziarelor descreşte, ca un efect direct al posibilităţilor de organizare a informaţiei oferite de internet, valoarea unui articol individual este propulsată de numeroasele site-uri de ştiri şi bloguri care fac trimitere către materialul respectiv.
Aceasta este concluzia unei analize publicate de cotidianul britanic „The Times“, care subliniază că, din punctul de vedere al advertiserilor, care cumpără publicitate pe internet în funcţie de numărul de „click-uri“, un „link“ pe pagini cu milioane de vizitatori, ca drudgereport.com sau huffingtonpost.com, este aur curat. Priza unor abordări extravagante sau provocatoare la marele public influenţează astfel ierarhizarea informaţiilor, în defavoarea unor analize mai obiective. Analizele sobre au de pierdut Competiţia la nivelul articolelor individuale este mai intensă ca oricând, sub presiunea de a ieşi în evidenţă faţă de „restul turmei“. Exemplul „The Times“ se referă la relatarea unei informaţii despre Hillary Clinton, candidată la preşedinţia Americii, de către 12 surse diferite. Miza pentru acestea este de a impune articolul cel mai citit şi, mai ales, „recomandat“ prin linkuri de principalele bloguri şi site-uri de ştiri.
Astfel, tentaţia unei abordări radicale se poate dovedi mai atrăgă- toare decât o analiză sobră, care evaluează atent plusurile şi minusurile. Cazul care a provocat analiza este cel al bloggerilor Jim VandeHei şi Mike Allen, titularii paginii politico.com, care au declarat-o pe Hillary Clinton „terminată“ şi au descris pe oricine care nu este de acord ca „venit de pe altă planetă“. Potrivit analistului Marc Ambinder, cei doi nu au făcut decât să reambaleze o convingere populară, însă felul în care articolul lor a „explodat“ pe internet spune multe despre dinamica afacerii informaţiei on-line.